مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,783
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

859
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط عوامل فردی و موقعیتی با تقلب دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 6 | صفحه پایان 20

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش, پیش بینی تقلب تحصیلی بر اساس برخی از عوامل شخصی و موقعیتی بود. تعداد 477 نفر از دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی به صورت تصادفی مرحله ای انتخاب شدند. برای سنجش متغیرهای پژوهش از پرسشنامه الگوهای یادگیری سازگار استفاده گردید. داده ها با استفاده از تحلیل رگرسیون چندگانه مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد: بین نمره متغیرهای جهت گیری تسلط مدار, ساختار کلاسی تسلط مدار, خود کارآمدی تحصیلی و فشار تحصیلی با نمره تقلب رابطه معکوس و معنادار و نیز, بین نمره جهت گیری عملکرد گرا, ساختار کلاسی عملکرد گرا, ساختار کلاسی عملکرد گریز و راهبردهای خود ناتوان سازی تحصیلی با نمره تقلب رابطه مستقیم و معنادار وجود دارد. همچنین, نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که متغیرهای مذکور می تواند در مجموع 24 درصد از واریانس متغیر تقلب تحصیلی را تبیین کند. طبق این یافته ها, پیشنهاد می شود معلمان و متصدیان آموزش و پرورش با تاکید بر رشد شایستگی و بهبود شخصی در کلاس های درس و پرهیز از رقابت های ناسالم به کاهش فزاینده پدیده تقلب تحصیلی بپردازند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    برزگربفرویی، کاظم. (1393). ارتباط عوامل فردی و موقعیتی با تقلب دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی. روانشناسی مدرسه، 3(3)، 6-20. SID. https://sid.ir/paper/216633/fa

    Vancouver: کپی

    برزگربفرویی کاظم. ارتباط عوامل فردی و موقعیتی با تقلب دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1393؛3(3):6-20. Available from: https://sid.ir/paper/216633/fa

    IEEE: کپی

    کاظم برزگربفرویی، “ارتباط عوامل فردی و موقعیتی با تقلب دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی،” روانشناسی مدرسه، vol. 3، no. 3، pp. 6–20، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216633/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button