مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

732
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

541
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل معادلات ساختاری برای ویژگی های فردی، موقعیتی و روانشناختی بر رفتار خرید تفننی

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 52

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور بررسی مدل معادلات ساختاری برای ویژگی های فردی موقعیتی و روانشناختی بر رفتار خرید تفننی انجام گردید. جامعه آماری این تحقیق شامل مشتریان صنعت خرده فروشی شهر شیراز می باشد. نمونه گیری به صورت تصادفی برای جمع آوری اطلاعات از مشتریان مورد استفاده قرارگرفته است. در این تحقیق متغیرهای عوامل فردی(لذت از خرید و تمایل به خرید تفننی), عوامل موقعیتی(پول در دسترس, زمان در دسترس, جستجو در فروشگاه, محیط فروشگاه, گروهی خرید کردن و راهنمایی فروشنده) و عوامل روانشناختی(عزت نفس و هیجان پذیری) اندازه گیری شد و داده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. به منظور بررسی آماری از آمار توصیفی و آمار استنباطی و روش آزمون ضریب همبستگی, رگرسیون سلسله مراتبی و مدل یابی معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج حاصل, وجود رابطه معنی دار بین ابعاد لذت از خرید, تمایل به خرید تفننی مربوط به عوامل فردی و ابعاد پول در دسترس, زمان در دسترس, جستجو در فروشگاه, محیط فروشگاه, گروهی خرید کردن و راهنمایی فروشنده مربوط به عوامل موقعیتی و هیجان پذیری مربوط به عوامل روانشناختی و همچنین عدم رابطه معنی دار بین بعد عزت نفس از عوامل روانشناختی بر رفتار خرید تفننی را نشان داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سروش نیا، سعید، و کاظمی، فضل اله. (1397). مدل معادلات ساختاری برای ویژگی های فردی, موقعیتی و روانشناختی بر رفتار خرید تفننی. روشها و مدلهای روان شناختی، 9(34 )، 35-52. SID. https://sid.ir/paper/227436/fa

    Vancouver: کپی

    سروش نیا سعید، کاظمی فضل اله. مدل معادلات ساختاری برای ویژگی های فردی, موقعیتی و روانشناختی بر رفتار خرید تفننی. روشها و مدلهای روان شناختی[Internet]. 1397؛9(34 ):35-52. Available from: https://sid.ir/paper/227436/fa

    IEEE: کپی

    سعید سروش نیا، و فضل اله کاظمی، “مدل معادلات ساختاری برای ویژگی های فردی, موقعیتی و روانشناختی بر رفتار خرید تفننی،” روشها و مدلهای روان شناختی، vol. 9، no. 34 ، pp. 35–52، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/227436/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button