Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,638
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,207
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی رویکرد روایت درمانی بر اضطراب اجتماعی و عزت نفس دانش آموزان دختر دوره راهنمایی

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 73

چکیده

 هدف پژوهش, بررسی تاثیر روایت درمانی بر میزان اضطراب اجتماعی و عزت نفس دانش آموزان دختر دوره راهنمایی شهر اصفهان بود. روش پژوهش, نیمه تجربی و از طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. نمونه آماری پژوهش شامل 30 آزمودنی بود که به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب و به طور تصادفی در گروه آزمایش و کنترل گمارده شد. ابتدا همه نمونه ها به پرسشنامه اضطراب اجتماعی و پرسشنامه عزت نفس پاسخ دادند و سپس برنامه روایت درمانی برای گروه آزمایش در هشت جلسه اجرا شد و در نهایت, پس آزمون از گروه آزمایش و کنترل گرفته شد و به منظور تجزیه و تحلیل نتایج, از روش تحلیل کواریانس استفاده شد. یافته های این پژوهش نشان داد که روایت درمانی به طور معناداری بر کاهش اضطراب اجتماعی و افزایش عزت نفس گروه آزمایش موثر بوده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قوامی، مرجان، فاتحی زاده، مریم، فرامرزی، سالار، و نوری امام زاده ای، اصغر. (1393). اثربخشی رویکرد روایت درمانی بر اضطراب اجتماعی و عزت نفس دانش آموزان دختر دوره راهنمایی. روانشناسی مدرسه، 3(3)، 61-73. SID. https://sid.ir/paper/216636/fa

    Vancouver: کپی

    قوامی مرجان، فاتحی زاده مریم، فرامرزی سالار، نوری امام زاده ای اصغر. اثربخشی رویکرد روایت درمانی بر اضطراب اجتماعی و عزت نفس دانش آموزان دختر دوره راهنمایی. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1393؛3(3):61-73. Available from: https://sid.ir/paper/216636/fa

    IEEE: کپی

    مرجان قوامی، مریم فاتحی زاده، سالار فرامرزی، و اصغر نوری امام زاده ای، “اثربخشی رویکرد روایت درمانی بر اضطراب اجتماعی و عزت نفس دانش آموزان دختر دوره راهنمایی،” روانشناسی مدرسه، vol. 3، no. 3، pp. 61–73، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216636/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا