مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,156
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,314
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مشکلات خودآموزی، برنامه ریزی درسی، ارزشیابی و عوامل برون سازمانی مدارس آموزش از راه دور از دیدگاه دانش آموزان: چالش ها و راهکارها

صفحات

 صفحه شروع 154 | صفحه پایان 169

چکیده

 هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی مشکلات برنامه ریزی درسی, خودآموزی, ارزشیابی و عوامل برون سازمانی مدارس آموزش از راه دور از دیدگاه دانش آموزان است. روش تحقیق پژوهش حاضر با توجه به موضوع آن, توصیفی - پیمایشی از نوع مقطعی است. برای وصول به هدف از بین جامعه آماری پژوهش حاضر که شامل کلیه دانش آموزان آموزش از راه دور شهرستان اردبیل در سال تحصیلی 88 - 1387 بودند, با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای 112 دانش آموز انتخاب شدند. در این پژوهش برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز, از دو پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که دانش آموزان در همه سوالات پژوهشی (خودآموزی, برنامه ریزی درسی, ارزشیابی و عوامل برون سازمانی), مشکلات را بیشتر از حد متوسط خود ارزیابی نموده اند. بر اساس نتایج پژوهش حاضر می توان نتیجه گرفت که برای توسعه و تکمیل سیستم آموزش از راه دور در آموزش و پرورش زمینه های لازم ارائه شده در زیر را باید تامین کرد: 1- برای توسعه سیستم آموزش از راه دور باید برنامه های دولتی کامل تدوین و اجرا گردد. 2- برای فعالیت سیستم آموزش از راه دور باید کادر متخصص به وجود آید. 3- در سیستم آموزش از راه دور لازم است قانونی و نظارتی, اطلاعات تحلیلی و خدمات بازاریابی توسعه یابد. 4- در سیستم آموزش از راه دور اطلاعات و زیرساخت های ارتباطی باید تکمیل گردد. 5- برای توسعه سیستم آموزش از راه دور روش های تدریس, روش های علمی و سایر روش ها باید تکمیل گردد. 6- باید مکانیزم های کنترل فردی در سیستم آموزش از راه دور ایجاد گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرزانه، جبرائیل. (1392). بررسی مشکلات خودآموزی, برنامه ریزی درسی, ارزشیابی و عوامل برون سازمانی مدارس آموزش از راه دور از دیدگاه دانش آموزان: چالش ها و راهکارها. روانشناسی مدرسه، 2(4 (پیاپی 8))، 154-169. SID. https://sid.ir/paper/216638/fa

    Vancouver: کپی

    فرزانه جبرائیل. بررسی مشکلات خودآموزی, برنامه ریزی درسی, ارزشیابی و عوامل برون سازمانی مدارس آموزش از راه دور از دیدگاه دانش آموزان: چالش ها و راهکارها. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1392؛2(4 (پیاپی 8)):154-169. Available from: https://sid.ir/paper/216638/fa

    IEEE: کپی

    جبرائیل فرزانه، “بررسی مشکلات خودآموزی, برنامه ریزی درسی, ارزشیابی و عوامل برون سازمانی مدارس آموزش از راه دور از دیدگاه دانش آموزان: چالش ها و راهکارها،” روانشناسی مدرسه، vol. 2، no. 4 (پیاپی 8)، pp. 154–169، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216638/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button