مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,470
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

444
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ویژگی های روان سنجی پرسش نامه محیط یادگیری سازنده گرا

صفحات

 صفحه شروع 6 | صفحه پایان 24

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی ویژگی های روان سنجی پرسش نامه محیط یادگیری سازنده گرا, شامل: پایایی, تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی به منظور آماده سازی جهت کاربرد در پژوهش های تربیتی انجام شده است. بدین منظور, نمونه ای متشکل از 646 دانش آموز دبیرستانی (328 دانش آموز دختر و 318 دانش آموز پسر) با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای از بین دبیرستان های شهرستان یزد انتخاب شدند و با پرسش نامه محیط یادگیری سازنده گرا مورد آزمون قرار گرفتند. پایایی این ابزار بر حسب ضرایب آلفای کرونباخ در مورد گروه نمونه محاسبه و تایید شد. نتایج تحلیل عاملی اکتشافی همسو با پژوهش های قبلی به استخراج 5 عامل انجامید. همچنین نتایج تحلیل عاملی تاییدی نشان داد که این ساختار 5 عاملی برازش قابل قبولی با داده ها دارد. بنابراین, با توجه به ویژگی های روان سنجی مطلوب, پرسش نامه محیط یادگیری سازنده گرا می تواند در پژوهش های مربوط به ادراک از محیط کلاس به کار رود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    برزگربفرویی، کاظم، و شیخ الاسلامی، علی. (1392). ویژگی های روان سنجی پرسش نامه محیط یادگیری سازنده گرا. روانشناسی مدرسه، 2(4 (پیاپی 8))، 6-24. SID. https://sid.ir/paper/216644/fa

    Vancouver: کپی

    برزگربفرویی کاظم، شیخ الاسلامی علی. ویژگی های روان سنجی پرسش نامه محیط یادگیری سازنده گرا. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1392؛2(4 (پیاپی 8)):6-24. Available from: https://sid.ir/paper/216644/fa

    IEEE: کپی

    کاظم برزگربفرویی، و علی شیخ الاسلامی، “ویژگی های روان سنجی پرسش نامه محیط یادگیری سازنده گرا،” روانشناسی مدرسه، vol. 2، no. 4 (پیاپی 8)، pp. 6–24، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216644/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button