مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,174
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

949
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش کیفیت زندگی در مدرسه و خودتنظیمی تحصیلی در پیش بینی سرزندگی تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 173 | صفحه پایان 191

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش کیفیت زندگی در مدرسه و خودتنظیمی تحصیلی در پیش بینی سرزندگی تحصیلی انجام گرفت. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه ی آماری پژوهش را کلّیه ی دانش آموزان دوره ی متوسطه-ی اول شهر اردبیل در سال تحصیلی 95-1396 تشکیل می دادند که از میان آن ها با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای تعداد 230 دانش آموز به عنوان نمونه انتخاب شدند که در نهایت پرسشنامه ی 223 دانش آموز قابل تحلیل بود. از پرسشنامه ی کیفیت زندگی در مدرسه, پرسشنامه ی خودتنظیمی تحصیلی و پرسشنامه سرزندگی تحصیلی برای جمع آوری داده ها استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون استفاده شد. یافته ها نشان داد که بین کیفیت زندگی در مدرسه (و مؤلفه های آن) و خود تنظیمی تحصیلی (و مؤلفه های آن) با سرزندگی تحصیلی دانش آموزان رابطه ی مثبت معناداری وجود دارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون آشکار کرد که تقریباً 57 درصد از کل واریانس سرزندگی تحصیلی براساس کیفیت زندگی در مدرسه و خود تنظیمی تحصیلی قابل پیش بینی است که متغیر کیفیت زندگی در مدرسه سهم بیشتری داشت. بنابراین, می توان نتیجه گرفت که کیفیت زندگی در مدرسه و خود تنظیمی تحصیلی از متغیرهای مرتبط با سرزندگی تحصیلی دانش آموزان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کیانی، احمدرضا، و کریمیان پور، غفار. (1398). نقش کیفیت زندگی در مدرسه و خودتنظیمی تحصیلی در پیش بینی سرزندگی تحصیلی دانش آموزان. روانشناسی مدرسه، 8(1 (پیاپی 29) )، 173-191. SID. https://sid.ir/paper/216686/fa

    Vancouver: کپی

    کیانی احمدرضا، کریمیان پور غفار. نقش کیفیت زندگی در مدرسه و خودتنظیمی تحصیلی در پیش بینی سرزندگی تحصیلی دانش آموزان. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1398؛8(1 (پیاپی 29) ):173-191. Available from: https://sid.ir/paper/216686/fa

    IEEE: کپی

    احمدرضا کیانی، و غفار کریمیان پور، “نقش کیفیت زندگی در مدرسه و خودتنظیمی تحصیلی در پیش بینی سرزندگی تحصیلی دانش آموزان،” روانشناسی مدرسه، vol. 8، no. 1 (پیاپی 29) ، pp. 173–191، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216686/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button