مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,121
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

960
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش چشم انداز زمان در هیجان تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوم

صفحات

 صفحه شروع 153 | صفحه پایان 172

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش چشم انداز زمان در هیجان های تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوم است. بدین منظور 200 نفر از دانش آموزان شیراز به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند و پرسشنامه های چشم انداز زمانی زیمباردو و بوید (1999) و هیجان تحصیلی پکران و همکاران (2005) را تکمیل نمودند. داده ها با استفاده ضریب همبستگی پیرسون و روش تحلیل مسیر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که از بین ابعاد چشم انداز زمان فقط دیدگاه زمانی حال لذت گرا, آینده و حال جبرگرا با هیجان های تحصیلی مثبت ارتباط مثبت و معناداری دارند و نیز فقط دیدگاه زمانی گذشته منفی, حال لذت گرا, متعالی آینده و گذشته مثبت ارتباط مثبت و معناداری با هیجان های تحصیلی منفی دارند. هم چنین نتایج حاصل از تحلیل مسیر نشان داد که مدل پیشنهادی پژوهش برازنده داده هاست و نیز از بین ابعاد چشم انداز زمان, دیدگاه زمانی حال لذت گرا, آینده و حال جبرگرا در پیش بینی هیجان های تحصیلی مثبت و هم چنین دیدگاه زمانی گذشته منفی, حال لذت گرا و متعالی آینده در پیش بینی هیجان های تحصیلی منفی دانش آموزان نقش دارند. با توجه به نتایج پژوهش پیشنهاد می گردد جهت افزایش هیجان های مثبت و کاهش هیجان های منفی, برنامه های آموزش زمان درمانی جهت هدایت دانش آموزان به چشم انداز زمانی متعادل به متخصصان ارایه گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرزین، سمیرا، برزگربفرویی، کاظم، و فقیهی، مریم. (1399). نقش چشم انداز زمان در هیجان تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوم. روانشناسی مدرسه، 9(1 (پیاپی 33) )، 153-172. SID. https://sid.ir/paper/216818/fa

    Vancouver: کپی

    فرزین سمیرا، برزگربفرویی کاظم، فقیهی مریم. نقش چشم انداز زمان در هیجان تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوم. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1399؛9(1 (پیاپی 33) ):153-172. Available from: https://sid.ir/paper/216818/fa

    IEEE: کپی

    سمیرا فرزین، کاظم برزگربفرویی، و مریم فقیهی، “نقش چشم انداز زمان در هیجان تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوم،” روانشناسی مدرسه، vol. 9، no. 1 (پیاپی 33) ، pp. 153–172، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216818/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button