مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

872
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

800
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه ی ادراکات از کیفیت کلاس درس و انعطاف پذیری شناختی با چالش پذیری تحصیلی و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان دبیرستانی

صفحات

 صفحه شروع 112 | صفحه پایان 130

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه ادراکات از کیفیت کلاس درس و انعطاف پذیری شناختی با چالش پذیری تحصیلی و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان دبیرستانی شهر ایذه بود. به این منظور, 400 نفر از دانش آموزان دبیرستانی شهر ایذه به روش تصادفی چندمرحله ای انتخاب شدند و سپس, مقیاس ادراکات از کیفیت کلاسی, مقیاس انعطاف پذیری شناختی و خرده مقیاس چالش پذیری پرسشنامه سرسختی تحصیلی را تکمیل کردند. پس از گردآوری داده ها, روش تحلیل مسیر بر روی آن ها انجام گرفت. مطابق نتایج, انعطاف پذیری شناختی, جذابیت و خودکارآمدی با چالش پذیری تحصیلی و جذابیت, خودکارآمدی, معناداری با عملکرد تحصیلی رابطه معنا داری نشان دادند. به علاوه, جذابیت و خودکارآمدی با عملکرد تحصیلی با میانجی گری چالش پذیری تحصیلی به طور معنا داری در رابطه بود. این یافته ها به اهمیت انعطاف پذیری شناختی و ادراک دانش آموزان از کیفیت کلاس درس به خصوص, خودکارآمدی و جذابیت در تبیین چالش پذیری و عملکرد تحصیلی در محیط های آموزشی اشاره می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زغیبی قناد، سیمین، بارانیان، سحر، و عالی پور، سیروس. (1398). بررسی رابطه ی ادراکات از کیفیت کلاس درس و انعطاف پذیری شناختی با چالش پذیری تحصیلی و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان دبیرستانی. روانشناسی مدرسه، 8(4 (پیاپی 32) )، 112-130. SID. https://sid.ir/paper/216822/fa

    Vancouver: کپی

    زغیبی قناد سیمین، بارانیان سحر، عالی پور سیروس. بررسی رابطه ی ادراکات از کیفیت کلاس درس و انعطاف پذیری شناختی با چالش پذیری تحصیلی و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان دبیرستانی. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1398؛8(4 (پیاپی 32) ):112-130. Available from: https://sid.ir/paper/216822/fa

    IEEE: کپی

    سیمین زغیبی قناد، سحر بارانیان، و سیروس عالی پور، “بررسی رابطه ی ادراکات از کیفیت کلاس درس و انعطاف پذیری شناختی با چالش پذیری تحصیلی و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان دبیرستانی،” روانشناسی مدرسه، vol. 8، no. 4 (پیاپی 32) ، pp. 112–130، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216822/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button