مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

534
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

205
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

توجه معلمان به مواد برنامه درسی و زمینه های دانش آموزان و شناسایی عوامل موثر بر آن

صفحات

 صفحه شروع 60 | صفحه پایان 76

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی میزان توجه معلمان دوره اول متوسطه به مواد برنامه درسی و زمینه های دانش آموزان و شناسایی عوامل موثر بر آن است. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری, شامل کلیه معلمان دوره اول متوسطه شهرستان بابل سال 1396 بود که با استفاده از شیوه نمونه گیری تصادفی خوشه ای یک مرحله ای 202 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شده اند. جهت گردآوری داده ها, از پرسشنامه تدوین شده میزان توجه معلمان به مواد برنامه درسی و زمینه های دانش آموزان استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات نیز از ضرایب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون خطی چندگانه به شیوه گام به گام استفاده شد. نتایج نشان داد که معلمان هنوز توجه زیادی به کتاب های درسی و ارزشیابی دارند, اما به راهنماهای برنامه درسی, راهنمای معلم و زمینه های محلی و نیازهای دانش آموزان توجه کمی دارند. اعتقادات مثبت و منفی معلمان درباره مواد برنامه درسی, دانش آن ها, همکاری آن ها با معلمان دیگر, ارزشیابی و جنسیت به طور قابل توجهی بر توجه آن ها به مواد برنامه درسی تاثیر می گذارد. بنابراین, پیشنهاد می شود برای تشویق معلمان به استفاده از برنامه درسی مبتنی بر راهنمای برنامه درسی, به ارائه فرصت های یادگیری از طریق همکاری با معلمان دیگر پرداخت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاجی تبارفیروزجایی، محسن. (1398). توجه معلمان به مواد برنامه درسی و زمینه های دانش آموزان و شناسایی عوامل موثر بر آن. روانشناسی مدرسه، 8(4 (پیاپی 32) )، 60-76. SID. https://sid.ir/paper/216827/fa

    Vancouver: کپی

    حاجی تبارفیروزجایی محسن. توجه معلمان به مواد برنامه درسی و زمینه های دانش آموزان و شناسایی عوامل موثر بر آن. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1398؛8(4 (پیاپی 32) ):60-76. Available from: https://sid.ir/paper/216827/fa

    IEEE: کپی

    محسن حاجی تبارفیروزجایی، “توجه معلمان به مواد برنامه درسی و زمینه های دانش آموزان و شناسایی عوامل موثر بر آن،” روانشناسی مدرسه، vol. 8، no. 4 (پیاپی 32) ، pp. 60–76، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216827/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button