مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,239
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,197
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش نگرش های ناکارآمد و خودپنداره تحصیلی در پیش بینی اضطراب امتحان دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 91

چکیده

 هدف از این مطالعه بررسی نقش نگرش های ناکارآمد و خودپنداره تحصیلی در پیش بینی اضطراب امتحان دانش آموزان بود. روش پژوهش از نوع همبستگی بود. جامعه آماری کلیه دانش آموزانی بود که در سال تحصیلی 95-96 در مدارس دوره پیش دانشگاهی شهرستان لاهیجان مشغول به تحصیل بودند. نمونه ای به حجم 150 نفر (75 نفر دختر و 75 نفر پسر) با روش نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شدند و با استفاده از پرسشنامه نگرش های ناکارآمد, پرسشنامه خودپنداره تحصیلی و پرسشنامه اضطراب امتحان اقدام به جمع آوری اطلاعات شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون به روش ورود استفاده شد. یافته ها نشان داد که بین اضطراب امتحان با تایید اجتماعی, کمال گرایی و نگرش های ناکارآمد کل رابطه مثبت معناداری وجود دارد و بین اضطراب امتحان و خود پنداره تحصیلی همبستگی منفی معنادار وجود دارد (01/0>P). همچنین نتایج نشان داد که تایید اجتماعی و کمال گرایی و خودپنداره تحصیلی اضطراب امتحان را پیش بینی کردند (01/0>P). برگزاری امتحان موجب اضطراب متوسط تا شدید در اکثر دانش آموزان می شود. با توجه به درصد بالای اضطراب شدید امتحان در بین دانش آموزان, ضرورت مدیریت موثر و اثربخش اضطراب امتحان در دانشجویان کاملا محسوس است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    راست روش طبیبی، آناهیتا، و محمدی، عیسی. (1398). نقش نگرش های ناکارآمد و خودپنداره تحصیلی در پیش بینی اضطراب امتحان دانش آموزان. روانشناسی مدرسه، 8(4 (پیاپی 32) )، 77-91. SID. https://sid.ir/paper/216828/fa

    Vancouver: کپی

    راست روش طبیبی آناهیتا، محمدی عیسی. نقش نگرش های ناکارآمد و خودپنداره تحصیلی در پیش بینی اضطراب امتحان دانش آموزان. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1398؛8(4 (پیاپی 32) ):77-91. Available from: https://sid.ir/paper/216828/fa

    IEEE: کپی

    آناهیتا راست روش طبیبی، و عیسی محمدی، “نقش نگرش های ناکارآمد و خودپنداره تحصیلی در پیش بینی اضطراب امتحان دانش آموزان،” روانشناسی مدرسه، vol. 8، no. 4 (پیاپی 32) ، pp. 77–91، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216828/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button