مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

401
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

801
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی روابط ساختاری بین سرمایه روان شناختی و هویت ملی با میانجی-گری خودکارآمدی، کفایت اجتماعی و فرهنگ شهروندی در دانش آموزان دختر

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 66

چکیده

 این پژوهش با هدف ارائه الگوی روابط ساختاری بین سرمایه روان شناختی و هویت ملی با میانجی گری خودکارآمدی, کفایت اجتماعی و فرهنگ شهروندی دانش آموزان دختر در سال تحصیلی 1395-1396 با استفاده از روش توصیفی از نوع هم-بستگی انجام گرفته است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه دانش آموزان دختر متوسطه دوم شهر مرند به تعداد 2252 نفر بود. نمونه ی مطالعه با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای به حجم 330 نفر براساس جدول مورگان انتخاب شد. برای جمع آوری داده ها از پرسش نامه های سنجش هویت ملی لطف آبادی, سرمایه روان شناختی لوتانز, فرهنگ شهروندی همتی و احمدی, کفایت اجتماعی فلنر و خودکارآمدی نوجوانان SEQCاستفاده شد. برای آزمون فرضیه-ها از روش آماری معادلات ساختاری با نرم افزار PSL استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان داد که کفایت اجتماعی بر هویت ملی دانش آموزان با میانجی گری فرهنگ, اثر غیر مستقیم دارد. سرمایه روان شناختی بر هویت ملی دانش آموزان با میانجی گری خودکارآمدی به طور غیر مستقیم اثرگذار نبوده و سرمایه شناختی بر هویت ملی دانش آموزان با میانجی گری کفایت اجتماعی اثر غیر مستقیم دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایمان زاده، معصومه، فرخی، نورعلی، و بهرامی، هادی. (1397). الگوی روابط ساختاری بین سرمایه روان شناختی و هویت ملی با میانجی-گری خودکارآمدی, کفایت اجتماعی و فرهنگ شهروندی در دانش آموزان دختر. روانشناسی مدرسه، 7(3 (پیاپی 27) )، 45-66. SID. https://sid.ir/paper/216849/fa

    Vancouver: کپی

    ایمان زاده معصومه، فرخی نورعلی، بهرامی هادی. الگوی روابط ساختاری بین سرمایه روان شناختی و هویت ملی با میانجی-گری خودکارآمدی, کفایت اجتماعی و فرهنگ شهروندی در دانش آموزان دختر. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1397؛7(3 (پیاپی 27) ):45-66. Available from: https://sid.ir/paper/216849/fa

    IEEE: کپی

    معصومه ایمان زاده، نورعلی فرخی، و هادی بهرامی، “الگوی روابط ساختاری بین سرمایه روان شناختی و هویت ملی با میانجی-گری خودکارآمدی, کفایت اجتماعی و فرهنگ شهروندی در دانش آموزان دختر،” روانشناسی مدرسه، vol. 7، no. 3 (پیاپی 27) ، pp. 45–66، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216849/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button