هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش اعتیاد به اینترنت و خود افشایی آنلاین در پیش بینی آزارگری سایبری در دانش آموزان بود. در این پژوهش 400 دانش آموز از دوره دوم متوسطه شهر اردبیل در سال تحصیلی 96-97 که از فضای مجازی استفاده می کردند، به شیوه نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند و به پرسش نامه های اعتیاد به اینترنت یانگ، آزارگری سایبری لام و لی و خودافشایی آنلاین والکنبرگ و پیتر پاسخ دادند. یافته ها نتایج نشان داد که بین اعتیاد به اینترنت و آزارگری سایبری و قربانی سایبری ارتباط معنا داری وجود داشت (01/0p<). همچنین بین خودافشایی آنلاین با آزارگری و قربانی سایبری ارتباط معنا داری وجود داشت (01/0p<). نتایج رگرسیون گام به گام نشان داد اعتیاد به اینترنت و خودافشایی آنلاین 39 درصد از واریانس آزارگری سایبری و 10 درصد قربانی سایبری را تبیین می کنند. با توجه به این نتایج می توان به نقش خودافشایی آنلاین و اعتیاد به اینترنت به عنوان پیش بینی کننده آزارگری و قربانی سایبری توجه ویژه ای داشت. این یافته تلویحات مهمی برای متخصصان و خانواده که نقش به سزایی در مدیریت فضای مجازی دارند، خواهد داشت.