مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,576
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,220
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل رضایتمندی فراگیران از دوره های آموزش ضمن خدمت بر مبنای مدل تحلیل اهمیت-عملکرد

صفحات

 صفحه شروع 32 | صفحه پایان 53

چکیده

 در عصر حاضر, آموزش از طریق بهبود دانش و مهارت های منابع انسانی, از نقشی تحول آفرین برخوردار شده است. این امر, مستلزم کیفیت-گرایی و توجه به رضایتمندی فراگیران از دوره های آموزشی است. هدف کلی پژوهش حاضر, توسعه روش شناسی تضمین کیفیت در آموزش منابع انسانی است؛ برای تحقق هدف فوق, تلاش شده بر مبنای رویکرد نظری کیفیت خدمات, مولفه های کیفیت در آموزش منابع انسانی شناسایی شوند و با تمرکز بر مفهوم رضایتمندی مشتری؛ در چارچوب مولفه های مذکور و سیستم تحلیلی مدل تحلیل اهمیت-عملکرد, روش نوینی برای تضمین کیفیت در آموزش منابع انسانی ارائه گردد. پژوهش حاضر از نوع تحقیق آمیخته اکتشافی است که در آن, داده های کیفی و کمی مورد نیاز, از طریق مصاحبه و پرسشنامه, جمع آوری می گردد. در این راستا, تعداد 94 نفر از شرکت کنندگان دوره های آموزشی مرکز آموزش شرکت مخابرات ایران, به عنوان نمونه, در این تحقیق شرکت نمودند. در تحقیق حاضر برای تحلیل داده ها, از روش های کیفی و همچنین روش های آماری شامل ضریب همبستگی پیرسون, ضریب همبستگی اسپیرمن, ضریب تعیین, آزمون t همبسته و فرمول نمره افتراقی, استفاده به عمل آمد. در نتیجه این پژوهش, 40 مولفه کیفیت در آموزش منابع انسانی, شناسایی شد و بر اساس این مولفه ها و ماتریس IP, الگویی عملیاتی برای آسیب شناسی رضایتمندی فراگیران از دوره های آموزش ضمن خدمت, ارائه گردید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدهادی، فریبرز، فتحی واجارگاه، کوروش، پرداخت چی، محمدحسن، و ابوالقاسمی، محمود. (1390). تحلیل رضایتمندی فراگیران از دوره های آموزش ضمن خدمت بر مبنای مدل تحلیل اهمیت-عملکرد. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، 4(6)، 32-53. SID. https://sid.ir/paper/217914/fa

    Vancouver: کپی

    محمدهادی فریبرز، فتحی واجارگاه کوروش، پرداخت چی محمدحسن، ابوالقاسمی محمود. تحلیل رضایتمندی فراگیران از دوره های آموزش ضمن خدمت بر مبنای مدل تحلیل اهمیت-عملکرد. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی[Internet]. 1390؛4(6):32-53. Available from: https://sid.ir/paper/217914/fa

    IEEE: کپی

    فریبرز محمدهادی، کوروش فتحی واجارگاه، محمدحسن پرداخت چی، و محمود ابوالقاسمی، “تحلیل رضایتمندی فراگیران از دوره های آموزش ضمن خدمت بر مبنای مدل تحلیل اهمیت-عملکرد،” مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، vol. 4، no. 6، pp. 32–53، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/217914/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا