مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

598
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

553
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش نیازهای آموزشی اساتید جدیدالاستخدام دانشگاه خوارزمی تهران در سال تحصیلی93-92

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 106

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف شناسایی کیفی نیازهای آموزشی اساتید جدیدالاستخدام دانشگاه خوارزمی تهران و اولویت بندی آن ها در سال تحصیلی 93-92 انجام گرفت. روش پژوهش ترکیبی از نوع کیفی و کمی می باشد. در مرحله اول (شناسایی نیازها) روش پژوهش کیفی بود و جامعه آماری آن را متخصصان حوزه های برنامه درسی و مدیریت و برنامه ریزی آموزشی تشکیل می دادند که به کمک روش نمونه گیری هدفمند (غیرتصادفی) تعداد نه نفر از آنان به عنوان نمونه انتخاب شدند. دیدگاه های افراد از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته به دست آمد و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات نیز از روش کدگذاری اسمیت استفاده گردید. در مرحله دوم (اولویت بندی نیازها) 1500 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در 10 دانشکده دانشگاه خوارزمی جامعه آماری را تشکیل داده بودند که با استفاده از جدول تخمین نمونه کرجسی و مورگان 306 نفر برآورد و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. در این بخش از روش های آمار توصیفی (فراوانی, میانگین, و انحراف معیار) و آمار استنباطی (t تک نمونه ای و آنوا) استفاده شد. نتایج تحلیل مصاحبه ها در مرحله اول پژوهش نشان داد که مهم ترین نیازهای آموزشی اساتید در حیطه های ششگانه مدیریت کلاس داری, روش شناسی پژوهش, راهبردهای یاددهی-یادگیری, مهارت های ارتباطی و مهارت های روان شناختی تجلی می یابد. در مرحله دوم نیز نیازهای فرعی 29 گانه براساس نظرات دانشجویان دانشکده های مختلف اولویت بندی گردید. نتایج این مرحله نشان داد که بین نظرات پاسخگویان به جز در حیطه مدیریت کلاس داری تفاوت معنی داری در سطح (P<0/05) مشاهده نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جوانمرد، شهناز، و صفایی موحد، سعید. (1396). سنجش نیازهای آموزشی اساتید جدیدالاستخدام دانشگاه خوارزمی تهران در سال تحصیلی93-92. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، 10(1 (پیاپی 19) )، 87-106. SID. https://sid.ir/paper/218008/fa

    Vancouver: کپی

    جوانمرد شهناز، صفایی موحد سعید. سنجش نیازهای آموزشی اساتید جدیدالاستخدام دانشگاه خوارزمی تهران در سال تحصیلی93-92. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی[Internet]. 1396؛10(1 (پیاپی 19) ):87-106. Available from: https://sid.ir/paper/218008/fa

    IEEE: کپی

    شهناز جوانمرد، و سعید صفایی موحد، “سنجش نیازهای آموزشی اساتید جدیدالاستخدام دانشگاه خوارزمی تهران در سال تحصیلی93-92،” مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، vol. 10، no. 1 (پیاپی 19) ، pp. 87–106، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218008/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button