مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,592
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

830
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نیازسنجی آموزشی اعضای هیات علمی بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 103

چکیده

 مقدمه: شناسایی نیازهای آموزشی, گامی مهم در برنامه ریزی برای برنامه های رشد اعضای هیات علمی بوده و نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزش دارد. هدف این مطالعه تعیین نیازهای آموزشی و اولویت بندی این نیازها در اعضای هیات علمی بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود.روش ها: در این مطالعه توصیفی - مقطعی, ابتدا با استفاده از شاخص های به دست آمده از نظرسنجی, مرور متون و مطالعات داخلی و خارجی مشابه و دستورالعمل شش حیطه ای شرح وظایف اعضای هیات علمی, پرسشنامه ای تنظیم گردید. پرسشنامه برای کلیه اعضای هیات علمی بالینی دانشکده پزشکی (275 نفر) ارسال شد. اهمیت نیاز آموزشی با نمره 1 تا 20 مشخص گردیده بود. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد و به منظور توصیف داده ها از شاخص های آماری میانگین و انحراف معیار استفاده گردید.نتایج: حیطه های مختلف نیاز آموزشی به ترتیب: حیطه توسعه فردی, پژوهش, فعالیت های اجرایی و مدیریتی, آموزش, خدمات درمانی و ارتقای سلامت و فعالیت های تخصصی خارج از دانشگاه اولویت بندی گردید. اولویت اول در حیطه آموزش, نحوه پرورش یادگیری همیشگی و خودآموزی در دانشجویان؛ در حیطه پژوهش, مهارت تحلیل آماری داده ها؛ در حیطه توسعه فردی, گفتگو به زبان انگلیسی؛ در حیطه فعالیت های اجرایی و مدیریتی, مدیریت زمان؛ در حیطه خدمات درمانی و ارتقای سلامت, نحوه ثبت اطلاعات بیمار؛ در حیطه فعالیت های تخصصی خارج از دانشگاه, اصول و روش های ارایه آموزش و مشاوره به جامعه توسط رسانه های ارتباط جمعی بود.نتیجه گیری: اعضای هیات علمی به هر شش حیطه اصلی, بویژه حیطه توسعه فردی نیاز آموزشی دارند. حیطه آموزش به صورت شایسته و درخور, مورد توجه قرار نگرفته است. پیشنهاد می گردد برای برنامه ریزی اهمیت و وزن هر شش حیطه به صورت استاندارد مشخص شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

آویژگان، مریم، کرم علیان، حسن، عشوریون، وحید، و چنگیز، طاهره. (1388). نیازسنجی آموزشی اعضای هیات علمی بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 9(2 (پیاپی 22))، 93-103. SID. https://sid.ir/paper/59106/fa

Vancouver: کپی

آویژگان مریم، کرم علیان حسن، عشوریون وحید، چنگیز طاهره. نیازسنجی آموزشی اعضای هیات علمی بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1388؛9(2 (پیاپی 22)):93-103. Available from: https://sid.ir/paper/59106/fa

IEEE: کپی

مریم آویژگان، حسن کرم علیان، وحید عشوریون، و طاهره چنگیز، “نیازسنجی آموزشی اعضای هیات علمی بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 2 (پیاپی 22)، pp. 93–103، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59106/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا