مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

711
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

590
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه ی مدل جامع شاخص رضایت دانشجویان ایرانی (قلمرو مورد مطالعه: دانشگاه های سراسری منطقه هفت وزارت علوم)

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 158

چکیده

نظام آموزش عالی به عنوان یکی از مهم ترین ارکان هر جامعه به منظور توسعه و پیشرفت شناخته می شود. دانشجویان به عنوان مهم ترین ورودی این نظام, نقش ویژه ای را در دگرگون ساختن سرنوشت کشور ایفا می کنند. امروزه با افزایش تعداد دانشگاه ها و وضعیت خاص کشور در مواجهه با بحران های داخلی و خارجی, توجه به رضایت دانشجویان و جذب و نگهداشت آن ها بیش از پیش مورد توجه محققان و مدیران سطوح عالی قرار گرفته است. با وجود تلاش های انجام شده, تا کنون به طور جدی به این موضوع نگریسته نشده است, به طوری که کشور ایران سالانه هزینه ی هنگفتی را به علت خروج دانشجویان نخبه ی خود متحمل می شود. بنابراین, نیاز به نقشه ای جامع, که بتواند مدیران و استراتژیست های سازمان را در این راستا راهنمایی کند احساس می شود. هدف از این تحقیق ارائه مدلی جامع از نحوه ی ارتباط میان شاخص ها تشکیل دهنده ی رضایت دانشجو و در نهایت ایجاد وفاداری است. به این منظور در این پژوهش با ترکیب روش های کیفی و کمی ضمن ارائه ی روشی نو در ساخت مدل, مدل شاخص رضایت دانشجویان ایرانی تدوین شد. در این راستا 384 پرسشنامه در میان دانشجویان پنج دانشگاه مادر منطقه هفت وزارت علوم توزیع شد. براساس نتایج تحقیق "کیفیت درک شده" و سپس "تصویر سازمان" و "مدیریت ارتباط با مشتری" بیشترین تأثیرمسقیم را بر رضایت دانشجو دارا می باشند. هم چنین "تصویر سازمان", "رضایت دانشجویان"و "اعتماد"به عنوان تأثیرگذارترین عوامل در ایجاد وفاداری در دانشجویان شناخته شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیم زاده پزشکی، رضا، و میرفخرالدینی، سیدحیدر. (1396). ارائه ی مدل جامع شاخص رضایت دانشجویان ایرانی (قلمرو مورد مطالعه: دانشگاه های سراسری منطقه هفت وزارت علوم). مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، 10(1 (پیاپی 19) )، 123-158. SID. https://sid.ir/paper/218009/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیم زاده پزشکی رضا، میرفخرالدینی سیدحیدر. ارائه ی مدل جامع شاخص رضایت دانشجویان ایرانی (قلمرو مورد مطالعه: دانشگاه های سراسری منطقه هفت وزارت علوم). مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی[Internet]. 1396؛10(1 (پیاپی 19) ):123-158. Available from: https://sid.ir/paper/218009/fa

    IEEE: کپی

    رضا ابراهیم زاده پزشکی، و سیدحیدر میرفخرالدینی، “ارائه ی مدل جامع شاخص رضایت دانشجویان ایرانی (قلمرو مورد مطالعه: دانشگاه های سراسری منطقه هفت وزارت علوم)،” مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، vol. 10، no. 1 (پیاپی 19) ، pp. 123–158، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218009/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button