مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,070
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

734
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی راه های بهبود خدمات جنبی در کتابخانه های عمومی استان اصفهان از دیدگاه کاربران بر مبنای رهنمودهای ایفلا/ یونسکو

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 54

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف شناسایی راه های بهبود خدمات جنبی در کتابخانه های عمومی شهر اصفهان از دیدگاه کاربران بر اساس رهنمودهای ایفلا/ یونسکو انجام شد.روش: در این پژوهش از روش تحقیق پیمایشی تحلیلی بهره جویی شده, و برای نیل به اهداف تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته بررسی خدمات جنبی از دیدگاه کاربران بر اساس رهنمودهای ایفلا/ یونسکو در سه مولفه خدمات برون کتابخانه ای, تشکیل گروه های قصه گویی, و تشکیل گروه های مطالعاتی استفاده گردید. جامعه آماری کلیه اعضای کتابخانه های عمومی استان اصفهان وابسته به نهاد کتابخانه های عمومی کشور هستند که با توجه به حجم جامعه آماری تعداد 459 نفر با استفاده از نمونه گیری خوشه ای به عنوان نمونه آماری برگزیده شدند.یافته ها: یافته های تحقیق نشان داد که خدمات برون کتابخانه ای, برگزاری برنامه های قصه گویی, و تشکیل گروه های مطالعاتی در بهبود خدمات جنبی کتابخانه های عمومی استان اصفهان تاثیرگذار است.نتیجه گیری: یافته های این پژوهش مسوولین و کتابداران کتابخانه های مورد بررسی را از وضعیت خدمات جنبی آنها و اینکه تا چه حد پاسخگوی نیازهای کاربران و میزان رضایت آنها از این خدمات است آگاه می کند و می تواند الگویی برای سایر کتابخانه های عمومی بوده تا از نتایج پژوهش حاضر برای بالابردن سطح کیفیت و کمیت خدمات جنبی خود و رضایتمندی کاربران کتابخانه بهره مند شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ملایی، ابراهیم، شعبانی، احمد، و رضایی دریانی، رقیه. (1392). شناسایی راه های بهبود خدمات جنبی در کتابخانه های عمومی استان اصفهان از دیدگاه کاربران بر مبنای رهنمودهای ایفلا/ یونسکو. نظام ها و خدمات اطلاعاتی، 2(3 (پیاپی 7))، 43-54. SID. https://sid.ir/paper/218102/fa

    Vancouver: کپی

    ملایی ابراهیم، شعبانی احمد، رضایی دریانی رقیه. شناسایی راه های بهبود خدمات جنبی در کتابخانه های عمومی استان اصفهان از دیدگاه کاربران بر مبنای رهنمودهای ایفلا/ یونسکو. نظام ها و خدمات اطلاعاتی[Internet]. 1392؛2(3 (پیاپی 7)):43-54. Available from: https://sid.ir/paper/218102/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم ملایی، احمد شعبانی، و رقیه رضایی دریانی، “شناسایی راه های بهبود خدمات جنبی در کتابخانه های عمومی استان اصفهان از دیدگاه کاربران بر مبنای رهنمودهای ایفلا/ یونسکو،” نظام ها و خدمات اطلاعاتی، vol. 2، no. 3 (پیاپی 7)، pp. 43–54، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218102/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button