مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,620
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

275
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش میزان رضایت استفاده کنندگان از خدمات کتابخانه مرکزی شرکت ملی گاز ایران

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 94

چکیده

 هدف: هدف پژوهش تعیین میزان رضایت استفاده کنندگان از خدمات کتابخانه مرکزی شرکت ملی گاز ایران است.روش: روش پژوهش پیمایشی تحلیلی و ابزار گرداوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته است. روش نمونه گیری, تصادفی ساده بوده, تعداد 88 پرسشنامه بین اعضای کتابخانه مرکزی شرکت ملی گاز ایران توزیع شد. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS تحلیل شد و آزمون آماری مورد استفاده آزمون t بود.یافته ها: سطح رضایت کاربران در بعد امکانات فیزیکی و رفاهی کتابخانه مرکزی شرکت ملی گاز ایران بین بالا و بسیار بالا, در بعد انواع منابع اطلاعاتی در سطح متوسط, در بعد خدمات کتابخانه در سطح بین متوسط و بالا و در بعد ویژگی های کارکنان کتابخانه, در سطح بالاست. در مجموع, رضایت کلی کاربران از کتابخانه مرکزی شرکت ملی گاز ایران, در سطح بین متوسط و بالا ارزیابی شده است.نتیجه گیری: در پایش میزان رضایت کاربران کتابخانه مرکزی شرکت ملی گاز ایران, بیشترین سطح رضایت مربوط به شاخص های فضا, هوا, نور, نظافت, فضای ساکت و آرام برای فعالیت های فردی, علاقه و تمایل و آمادگی کارکنان به راهنمایی و پاسخگویی به سوالات, برخورد و رفتار مناسب کارکنان, در دسترس بودن کارکنان هنگام نیاز و حوصله کارکنان در آموزش استفاده از منابع مرجع کتابخانه با کسب سطح رضایت بین بالا و بسیاربالا (بالاتر از 4) است. کمترین میزان رضایت مربوط به شاخص های نشریات لاتین, لوح های فشرده آموزشی و بانک های اطلاعاتی با کسب سطح رضایت بین پایین و متوسط (بین 2 و 3) است. با توجه به نتایج حاصل شده پیشنهادهایی جهت بهبود عملکرد کتابخانه مورد نظر ارائه شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صراف پور، سحر، و حریری، نجلا. (1390). سنجش میزان رضایت استفاده کنندگان از خدمات کتابخانه مرکزی شرکت ملی گاز ایران. نظام ها و خدمات اطلاعاتی، 1(1 (پیاپی 1))، 83-94. SID. https://sid.ir/paper/218148/fa

    Vancouver: کپی

    صراف پور سحر، حریری نجلا. سنجش میزان رضایت استفاده کنندگان از خدمات کتابخانه مرکزی شرکت ملی گاز ایران. نظام ها و خدمات اطلاعاتی[Internet]. 1390؛1(1 (پیاپی 1)):83-94. Available from: https://sid.ir/paper/218148/fa

    IEEE: کپی

    سحر صراف پور، و نجلا حریری، “سنجش میزان رضایت استفاده کنندگان از خدمات کتابخانه مرکزی شرکت ملی گاز ایران،” نظام ها و خدمات اطلاعاتی، vol. 1، no. 1 (پیاپی 1)، pp. 83–94، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218148/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button