مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,108
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

555
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کیفیت خدمات کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان) از دید کاربران بر اساس مدل لایب کوال

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 104

چکیده

 هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر, ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان) از دید کاربران بر اساس مدل لایب کوال است.روش پژوهش: در این پژوهش از روش تحقیق پیمایشی - توصیفی استفاده شده است. جامعه پژوهش اعضای فعال کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان در سال 1393 بوده و حجم نمونه با توجه به جدول کرجسی و مورگان (1970) برابر 293 نفر با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد لایب کوال می باشد که از وب سایت لایب کوال اخذ و ترجمه گردیده است. تجزیه و تحلیل اطلاعات در سطح توصیفی شامل فراوانی, درصد, میانگین, انحراف معیار و در سطح استنباطی شامل تحلیل واریانس چندعاملی, آزمون تی تک نمونه ای و آزمون فریدمن می باشد.یافته ها: نتایج پژوهش نشانگر این است که نمره کل کیفیت خدمات کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان برابر 6.2949 بوده که با توجه به طیف 9 گزینه ای لیکرت ازنظر پاسخ دهندگان کیفیت خدمات بیش ازحد متوسط است. همچنین با توجه به سطح انتظارات کاربران, میانگین خدمات ارائه شده به کاربران برابر (6.13) بوده که بالاتر از میانگین حداقل انتظارات برابر (5.9557) و پایین تر از میانگین حداکثر انتظارات کاربران برابر (6.7564) بوده است.نتیجه گیری: خدمات کتابخانه های واحد از کیفیت کافی برخوردار بوده و کتابخانه ها توانسته اند حداقل انتظارات کاربران را در هر سه بعد برآورده نمایند ولی تا سطح خدمات مطلوب فاصله دارند. همچنین نتایج حاکی از این است که بعد تاثیر خدمات دارای میانگین بیشتری نسبت به سایر ابعاد و بعد کتابخانه به عنوان یک مکان دارای میانگین کمتری نسبت به سایر ابعاد بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    چنگانیان خوراسگانی، محمدحسین، و عاصمی، عاصفه. (1395). بررسی کیفیت خدمات کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان) از دید کاربران بر اساس مدل لایب کوال. نظام ها و خدمات اطلاعاتی، 5(1-2 (پیاپی 17-18) )، 91-104. SID. https://sid.ir/paper/218151/fa

    Vancouver: کپی

    چنگانیان خوراسگانی محمدحسین، عاصمی عاصفه. بررسی کیفیت خدمات کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان) از دید کاربران بر اساس مدل لایب کوال. نظام ها و خدمات اطلاعاتی[Internet]. 1395؛5(1-2 (پیاپی 17-18) ):91-104. Available from: https://sid.ir/paper/218151/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسین چنگانیان خوراسگانی، و عاصفه عاصمی، “بررسی کیفیت خدمات کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان) از دید کاربران بر اساس مدل لایب کوال،” نظام ها و خدمات اطلاعاتی، vol. 5، no. 1-2 (پیاپی 17-18) ، pp. 91–104، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218151/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button