مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,973
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

916
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی با رهنمودهای ایفلا

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 22

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف شناسایی وضعیت کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی از نظر مجموعه سازی, نحوه ارائه خدمات, سازماندهی, نیروی انسانی, بودجه و همچنین میزان همخوانی آن ها با رهنمودهای ایفلا انجام شده است.روش: روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش اجرا پیمایشی است. جامعه آماری همه کتابخانه های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی به تعداد 23 کتابخانه بود. ابزار گردآوری داده, پرسشنامه پژوهشگر ساخته است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی نظیر فراوانی و درصد استفاده شده است.یافته ها: یافته ها نشان می دهد که فضای اختصاص یافته, دکوراسیون و رنگ آمیزی مناسب کتابخانه ها متناسب با علائق کودکان و نوجوانان بوده و با رهنمودهای ایفلا همخوانی دارد. کتابداران به فراگیری مهارت های جدید و ارتقای حرفه ای درزمینه رایانه علاقه مند هستند که این مساله با رهنمودهای ایفلا همخوانی دارد. کتابداران 22 کتابخانه با مفاهیم تخصصی ادبیات کودکان آشنا هستند و خدمات کتابخانه ها به گروههای سنی 7 تا 11 سال و 12 تا 17 سال ارائه می شود. خدمات آموزشی و خدمات مرجع برای کودکان و نوجوانان در 100 درصد کتابخانه ا, اجرای برنامه های خلاق و قصه گویی, کتابخوانی و نقد کتاب در 100 درصد کتابخانه ها مورد توجه قرار می گیرد. 69.6 درصد کتابخانه ها در تامین منابع از امانت بین کتابخانه ای استفاده نمی کنند که این مساله با رهنمودهای ایفلا همخوانی ندارند.ارزش / اصالت: بیشتر مطالعات انجام شده درحوزه موضوعی پژوهش حاضر در خصوص تطبیق کتابخانه های مدارس, آموزشگاهی, دانشگاهی, تخصصی با استانداردهای ایفلا بوده و با توجه به عدم ارتباط مستقیم این کتابخانه ها با کتابخانه های کانون, مطالعه وضعیت کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی ضروری به نظر می رسید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مطلبی، داریوش، سلطان آبادی، هلیا، و غفاری، سعید. (1395). ارزیابی کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی با رهنمودهای ایفلا. نظام ها و خدمات اطلاعاتی، 5(1-2 (پیاپی 17-18) )، 13-22. SID. https://sid.ir/paper/218154/fa

    Vancouver: کپی

    مطلبی داریوش، سلطان آبادی هلیا، غفاری سعید. ارزیابی کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی با رهنمودهای ایفلا. نظام ها و خدمات اطلاعاتی[Internet]. 1395؛5(1-2 (پیاپی 17-18) ):13-22. Available from: https://sid.ir/paper/218154/fa

    IEEE: کپی

    داریوش مطلبی، هلیا سلطان آبادی، و سعید غفاری، “ارزیابی کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی با رهنمودهای ایفلا،” نظام ها و خدمات اطلاعاتی، vol. 5، no. 1-2 (پیاپی 17-18) ، pp. 13–22، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218154/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button