مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,098
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

659
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی رابطه ی رضایت شغلی کتابداران و میزان رضایت کاربران در کتابخانه های عمومی (مطالعه موردی: کتابخانه های عمومی استان زنجان)

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 36

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر از نوع کاربردی و با هدف شناسایی رابطه رضایت شغلی کتابداران و میزان رضایت کاربران کتابخانه های عمومی در استان زنجان انجام گرفته است.روش: روش پژوهش, پیمایشی است. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ی محقق ساخته است. در رابطه با جامعه آماری کتابداران, تمام جامعه موردبررسی و مطالعه قرار گرفتند که تعداد 123 پرسشنامه توزیع شد و برای انتخاب نمونه از جامعه 50 هزار نفری کاربران, روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شد و تعداد 384 پرسشنامه توزیع گردید. آزمون های آماری مورداستفاده پیرسون, اسپیرمن و... بود و داده های جمع آوری شده به وسیله نرم افزار spss تجزیه و تحلیل گردید.یافته ها: یافته های پژوهش بیانگر این است که سطح رضایت کتابداران در بعد رابطه ی شیوه اداره و سرپرستی, منزلت اجتماعی, آموزش و فعالیت های فوق برنامه, حقوق و مزایا با میزان رضایت شغلی در سطح اطمینان 99 درصد تایید می شود و در بعد نوع فرهنگ سازمانی و رابطه ی تاثیر رضایت کتابداران و رضایت کاربران مورد تایید واقع نمی شود. درنتیجه رضایت شغلی کتابداران در ارتباط با 5 مولفه موردمطالعه پژوهش (فرهنگ سازمانی, شیوه ی اداره و سرپرستی, آموزش و فعالیت های فوق برنامه, محتوا و منزلت اجتماعی شغل, سیستم حقوق و مزایا) در سطح پایینی است و میزان رضایت شغلی کتابداران تاثیری چندانی بر میزان رضایت کاربران کتابخانه ها ندارد.بحث و نتیجه گیری: رضایت شغلی کتابداران در ارتباط با 5 مولفه موردمطالعه پژوهش در سطح پایینی است و میزان رضایت شغلی کتابداران تاثیری چندانی بر میزان رضایت کاربران کتابخانه ها ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریم زاده، مهناز، زندیان، فاطمه، و حسن زاده، محمد. (1395). شناسایی رابطه ی رضایت شغلی کتابداران و میزان رضایت کاربران در کتابخانه های عمومی (مطالعه موردی: کتابخانه های عمومی استان زنجان). نظام ها و خدمات اطلاعاتی، 5(1-2 (پیاپی 17-18) )، 23-36. SID. https://sid.ir/paper/218155/fa

    Vancouver: کپی

    کریم زاده مهناز، زندیان فاطمه، حسن زاده محمد. شناسایی رابطه ی رضایت شغلی کتابداران و میزان رضایت کاربران در کتابخانه های عمومی (مطالعه موردی: کتابخانه های عمومی استان زنجان). نظام ها و خدمات اطلاعاتی[Internet]. 1395؛5(1-2 (پیاپی 17-18) ):23-36. Available from: https://sid.ir/paper/218155/fa

    IEEE: کپی

    مهناز کریم زاده، فاطمه زندیان، و محمد حسن زاده، “شناسایی رابطه ی رضایت شغلی کتابداران و میزان رضایت کاربران در کتابخانه های عمومی (مطالعه موردی: کتابخانه های عمومی استان زنجان)،” نظام ها و خدمات اطلاعاتی، vol. 5، no. 1-2 (پیاپی 17-18) ، pp. 23–36، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218155/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button