مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

491
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

722
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آسیب شناسی مطالعات تطبیقی در فلسفه تعلیم و تربیت: با تاکید بر نمونه های پژوهشی در ایران

صفحات

 صفحه شروع 50 | صفحه پایان 66

چکیده

 هدف اصلی این مقاله, شناسایی آسیب های مطالعات تطبیقی در رشته فلسفه تعلیم و تربیت به ویژه با معرفی نمونه هایی در داخل کشور می باشد. برای دستیابی به این هدف, از روش پژوهش تحلیلی (مفهومی, اسنادی و تطبیقی) بهره گرفته شد. یافته ها حاکی از آن است که آسیب های این مطالعات را می توان در سه دسته شامل آسیب های معطوف به ماهیت, پژوهشگر و زمینه تطبیق تقسیم بندی کرد. آسیب های معطوف به ماهیت تطبیق شامل ناآشنایی با رویکردها و روش های پژوهش تطبیقی, ناآشنایی با زبان, و ناآشنایی با منابع, آسیب های معطوف به پژوهشگر تطبیقی شامل شتاب زدگی, ساده سازی, تعصب ورزی و آسیب های معطوف به زمینه تطبیق شامل بی توجهی به زمان و مکان, و بی توجهی به فرهنگ می باشند. در بخش پایانی, پرسش هایی که ممکن است پژوهشگر تطبیقی در مواجهه با این آسیب ها مطرح کند, در قالب بحث بیان و پاسخ هر کدام ارائه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرزامحمدی، محمدحسن. (1398). آسیب شناسی مطالعات تطبیقی در فلسفه تعلیم و تربیت: با تاکید بر نمونه های پژوهشی در ایران. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد)، 9(2 (پیاپی 18) )، 50-66. SID. https://sid.ir/paper/218485/fa

    Vancouver: کپی

    میرزامحمدی محمدحسن. آسیب شناسی مطالعات تطبیقی در فلسفه تعلیم و تربیت: با تاکید بر نمونه های پژوهشی در ایران. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد)[Internet]. 1398؛9(2 (پیاپی 18) ):50-66. Available from: https://sid.ir/paper/218485/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسن میرزامحمدی، “آسیب شناسی مطالعات تطبیقی در فلسفه تعلیم و تربیت: با تاکید بر نمونه های پژوهشی در ایران،” پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد)، vol. 9، no. 2 (پیاپی 18) ، pp. 50–66، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218485/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button