مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

766
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

544
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش انگیزه فراگیران زبان آلمانی در ایران و پیامدهای آموزشی آن

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 151

چکیده

 پژوهش حاضر با سنجش انگیزه فراگیران ایرانی به دو سوال زیر پاسخ داده است: اول, آیا انگیزه فراگیران از یادگیری زبان آلمانی در انتخاب موسسه زبان, نقش دارد؟ دوم, انگیزه و اهداف زبان آموزان از یادگیری زبان آلمانی چه پیامدهایی را در فرآیند آموزش دارد؟ در این پژوهش, با رویکرد توصیفی- پیمایشی و با کمک مقیاس «لیکرت», 150 نفر از فراگیران ایرانی (زبان آلمانی), در دو گروه هدف- که یکی از آنان در موسسات ایرانی مشغول به تحصیل بودند و گروه دیگری در یک موسسه آلمانی در ایران- شرکت کردند. یافته های اولیه حاکی از تفاوت در انگیزه های یادگیری و علت انتخاب موسسه در دو گروه بوده است؛ بنابراین نقش «تفاوت انگیزه» در انتخاب محل زبان آموزی محرز و همچنین مشخص شد که انگیزه زبان آموزان, صرفا سفر به خارج نیست و از این آموزش, برای کسب فرصت های بومی نیز استفاده می کنند. از دیگر نتایج حاصل, این مهم بود که کتب آموزش زبان آلمانی در ایران, همگی تالیف کشور آلمان اند و مناسب زبان آموزانی هستند که قصد مهاجرت به آن مناطق را دارند؛ بنابراین برای پاسخ به نیاز فراگیران بومی, طراحی و تالیف محتوای بومی نیز لازم است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    روحی، فاطمه، و درگاهی ترکی، هدی. (1396). سنجش انگیزه فراگیران زبان آلمانی در ایران و پیامدهای آموزشی آن. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، 7(1 )، 129-151. SID. https://sid.ir/paper/218599/fa

    Vancouver: کپی

    روحی فاطمه، درگاهی ترکی هدی. سنجش انگیزه فراگیران زبان آلمانی در ایران و پیامدهای آموزشی آن. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)[Internet]. 1396؛7(1 ):129-151. Available from: https://sid.ir/paper/218599/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه روحی، و هدی درگاهی ترکی، “سنجش انگیزه فراگیران زبان آلمانی در ایران و پیامدهای آموزشی آن،” پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، vol. 7، no. 1 ، pp. 129–151، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218599/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button