مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

643
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

633
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش کیفی برداشت معلمان زبان از آموزش دستور در رویکرد ارتباطی و جایگاه این مقوله در کتاب های نوتالیف زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 497 | صفحه پایان 525

چکیده

 آموزش دستور زبان از موضوعات بحث برانگیز در حوزه آموزش زبان برشمرده می شود که درنتیجه ظهور رویکردهای جدید آموزشی, با فراز و نشیب های قابل توجهی همراه بوده است. با ظهور رویکرد ارتباطی و گسترش انکارناپذیر آن, کماکان لزوم یا لازم نبودن آموزش آموزش دستور زبان, به مثابه موضوعی مهم مطرح است. از این رو, در مقاله حاضر, ابتدا مبتنی بر پیشینه موضوع, به نحوی توصیفی و تحلیلی به بررسی منطق بهره گیری از آموزش دستور زبان در رویکرد ارتباطی پرداخته شده و سپس نظر به ورود این مقوله, به کتاب های نوتالیف زبان انگلیسی, در نظام رسمی آموزش و پرورش که تا حد زیادی بر پایه رویکرد ارتباطی تدوین شده اند, به سنجش برداشت دبیران متوسطه اول و دوم از این مقوله پرداخته شده است. در راستای نیل به این هدف, با بهره گیری از الگوی کیفی و در قالب مصاحبه کانونی از هشت دبیر زبان ارزیابی به عمل آمد. یافته ها مبین آن است که دبیران زبان انگلیسی, تصور درستی از رویکرد ارتباطی و جایگاه دستور زبان در این رویکرد نداشتند و از همین رو آموزش دستور زبان در کتاب های جدید را در تعارض با رویکرد ارتباطی بر می شمارند؛ موضوعی که ضرورت دانش افزایی مدرسان در راستای اجرای برنامه جدید آموزش زبان را در برنامه جدید آموزش زبان انگلیسی را اجتناب ناپذیر می سازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علوی مقدم، سیدبهنام، داوری، حسین، و خیرآبادی، رضا. (1396). سنجش کیفی برداشت معلمان زبان از آموزش دستور در رویکرد ارتباطی و جایگاه این مقوله در کتاب های نوتالیف زبان انگلیسی. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، 7(2 )، 497-525. SID. https://sid.ir/paper/218631/fa

    Vancouver: کپی

    علوی مقدم سیدبهنام، داوری حسین، خیرآبادی رضا. سنجش کیفی برداشت معلمان زبان از آموزش دستور در رویکرد ارتباطی و جایگاه این مقوله در کتاب های نوتالیف زبان انگلیسی. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)[Internet]. 1396؛7(2 ):497-525. Available from: https://sid.ir/paper/218631/fa

    IEEE: کپی

    سیدبهنام علوی مقدم، حسین داوری، و رضا خیرآبادی، “سنجش کیفی برداشت معلمان زبان از آموزش دستور در رویکرد ارتباطی و جایگاه این مقوله در کتاب های نوتالیف زبان انگلیسی،” پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، vol. 7، no. 2 ، pp. 497–525، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218631/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button