مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,756
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

803
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان حاکمیت مولفه های بازاریابی داخلی و تاثیر آن بر توسعه کیفیت خدمات در بیمارستان افشار یزد

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 108

چکیده

 زمینه: با گسترش روزافزون اقتصاد خدماتی, سازمان ها برای کسب و حفظ مزیت رقابتی پایدار به دنبال راه کارهایی نوین برای جذب و حفظ مشتریان می باشند. از مهم ترین عوامل جهت تحقق این هدف به خصوص در سازمان های خدماتی, کیفیت خدمات است. کیفیت خدمات یکی از ابزارهای بسیار مهم جهت ارضای نیازها و تحقق وفاداری مشتریان می باشد. تحقیقات گذشته نشان می دهد که سازمان ها برای داشتن کیفیت خدمات برتر, نیازمند داشتن کارکنان (مشتریان درونی) توانمند, پر انگیزه و دارای رفتارهای مشتری مدارانه هستند. امروزه با مطرح شدن دو ایده و مفهوم بازاریابی داخلی و کیفیت خدمات, اهمیت و نقش تعیین کننده مشتریان درونی سازمان ها (کارکنان) در تحقق کیفیت خدمات بیش از پیش روشن تر شده است.هدف پژوهش: در این پژوهش با بررسی میزان حاکمیت مولفه های بازاریابی داخلی سعی بر ایجاد یک راهبرد برای اجرای برنامه های سازمان و طراحی استراتژی هایی برای افزایش کیفیت خدمات سازمان می باشد.روش ها :برای پردازش اطلاعات از چند نرم افزار از جمله SPSS 15 و Micro Soft Exel استفاده شده است. از روش های مختلف آماری توصیفی جهت بررسی و مقایسه اطلاعات به دست آمده از طریق پرسشنامه مورد استفاده گردیده است. در بخش مربوط به آمار استنباطی از آزمون t استفاده شده است.یافته ها: در این پژوهش شش سوال مورد بررسی قرار گرفت. از نظر مولفه امنیت شغلی 34.2 درصد, آموزش های متنوع و گسترده 37.08 درصد, ارائه پاداش و تشویق 37.67 درصد, تسهیم اطلاعات 41.91 درصد, توانمندسازی کارکنان 31.18 درصد, کاهش فاصله طبقاتی میان کارکنان 42.07 درصد می باشد. با توجه به نتایج, بیمارستان افشار یزد به اخذ 37.35 امتیازگردیده است, که نسبت به وضعیت مطلوب تعریف شده, امتیاز مطلوب را کسب نکرده است.نتیجه گیری: با توجه به رابطه مستقیم و مثبت بازاریابی داخلی و رضایت و تعهد پرسنل, سازمان می بایست از طریق تمرکز بر جنبه های بازاریابی داخلی اقدام به توجه به خروجی های کارکنان و به ویژه رضایت مندی سازمانی ایشان نماید. از جمله اقداماتی که می توان بازاریابی داخلی را تقویت نمود آگاهی یافتن از تغییرات ارزش در نظر کارکنان, درک شرایط بازار کار, شناخت بخش بندی های داخلی خاص کارکنان بر اساس شخصیت ها و خواسته ها, و طراحی استراتژی هایی برای مشتریان می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    یونسی فر، سیدمحمد، صنایعی، علی، و شاهین، آرش. (1391). میزان حاکمیت مولفه های بازاریابی داخلی و تاثیر آن بر توسعه کیفیت خدمات در بیمارستان افشار یزد. مدیریت بازاریابی، 7(16)، 99-108. SID. https://sid.ir/paper/218800/fa

    Vancouver: کپی

    یونسی فر سیدمحمد، صنایعی علی، شاهین آرش. میزان حاکمیت مولفه های بازاریابی داخلی و تاثیر آن بر توسعه کیفیت خدمات در بیمارستان افشار یزد. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1391؛7(16):99-108. Available from: https://sid.ir/paper/218800/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد یونسی فر، علی صنایعی، و آرش شاهین، “میزان حاکمیت مولفه های بازاریابی داخلی و تاثیر آن بر توسعه کیفیت خدمات در بیمارستان افشار یزد،” مدیریت بازاریابی، vol. 7، no. 16، pp. 99–108، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218800/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button