مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

562
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

687
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر ارزش های ادراکی مصرف کننده بر عشق به برند و پیامدهای آن: تبیین نقش میانجی هویت برند

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 120

چکیده

 هدف: هدف مقاله حاضر بررسی تأثیر ارزش های ادراکی مصرف کننده بر عشق به برند و پیامدهای آن همراه با تبیین نقش میانجی هویت برند در این رابطه است. روش: تحقیق حاضر توصیفی-پیمایشی و از نظر هدف, کاربردی است. جامعة مورد بررسی مشتریان برندهای لوکس در شهر تهران هستند. داده های پژوهش نیز از نمونه های آماری با روش نمونه گیری غیرتصادفی در دسترس و در محل فروشگاه های عرضه کننده محصولات برند لوکس در شهر تهران در زمستان 1397 جمع آوری شد. نتایج: یافته ها نشان داد که خود تجانسی واقعی بیشترین تأثیر را بر دلبستگی عاطفی به برند دارد. بنابر این, احساس اشتیاق به یک برند زمانی بوجود می آید که آن برند قادر باشد در ابتدا شخصیت درونی مصرف کننده را منعکس, و سپس بتواند به اعتلای هویت درونی فرد در محیط اجتماعی اش کمک نماید. محدودیت ها: استفاده از سنجه های خودگزارشی در گردآوری داده ها بالاخص در رابطه با پیامدهای عشق به برند و ادبیات محدود در رابطه با موضوع پژوهش از جمله محدودیت های عمده تحقیق حاضر محسوب می شوند. کاربردهای مدیریتی: شواهد نشان می دهد علی رغم آنکه ارزش های لذت گرایانه تنها محرک مستقیم عشق پرشور نسبت به یک برند است, اما برای داشتن ارتباطی پایدار بین مصرف کننده و یک برند, ارزش های کارکردی نیز می توانند با تقویت هویت برند, نقش چشم گیری در ایجاد عشق به یک نام تجاری ایفا نمایند. عشق به برند نیز با پیامدهای مهمی, از جمله وفاداری, تبلیغات دهان به دهان و تمایل به پرداخت بیشتر در ارتباط است. نوآوری: تحقیقات اندکی بر پیشایندهای عشق به یک نام تجاری, مخصوصاً بر اهمیت سازه هویت برای ایجاد سطوح بالایی از عشق تأکید نموده اند. از طرفی, عمده پژوهش ها در این راستا بر ارزش های های لذت گرایانه مصرف کننده متمرکز شده و تنها مطالعات اندکی ارزش های های منطقی در این حوزه را مورد بررسی قرار داده اند. لذا پژوهش حاضر بر آن است تا خلأهای مذکور را برطرف نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حکیمی، ایمان. (1396). بررسی تأثیر ارزش های ادراکی مصرف کننده بر عشق به برند و پیامدهای آن: تبیین نقش میانجی هویت برند. مدیریت بازاریابی، 12(37 )، 105-120. SID. https://sid.ir/paper/218821/fa

    Vancouver: کپی

    حکیمی ایمان. بررسی تأثیر ارزش های ادراکی مصرف کننده بر عشق به برند و پیامدهای آن: تبیین نقش میانجی هویت برند. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1396؛12(37 ):105-120. Available from: https://sid.ir/paper/218821/fa

    IEEE: کپی

    ایمان حکیمی، “بررسی تأثیر ارزش های ادراکی مصرف کننده بر عشق به برند و پیامدهای آن: تبیین نقش میانجی هویت برند،” مدیریت بازاریابی، vol. 12، no. 37 ، pp. 105–120، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218821/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button