مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

754
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

642
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل و نتایج رفتارهای فرانقشی مشتریان خدمات

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 73

چکیده

 قدرت اصلی این پژوهش در بررسی عوامل تاثیرگذار در رفتارهای فرانقشی مشتری یعنی رفتارهای شهروندی و مخرب و نتایج حاصله از این رفتارها است.در این پژوهش فرض می شود که تعهد, عواطف منفی و عدالت ادراک شده از جانب مشتریان, آن ها را به سمت رفتار فرانقشی سوق می دهد و در نتیجه این رفتارها برداشت آن ها را از کیفیت خدمات ادراک شده بیان می کند. این تحقیق در بین 220 نفر از مشتریان بانک های کشاورزی استان فارس به عنوان نمونه در سه ماهه سوم سال 1390, با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده مورد بررسی قرار گرفته است. جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه انجام شد و متغی رهای مدل با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون و نرم افزار spss مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج آزمون تجربی بیان می کند که مدیریت رفتار فرانقشی مشتری به اندازه کارمندان مهم است و همچنین سازمان مجبور است احساسات منفی مشتریان را برای رفع رفتار مخرب مشتری مدیریت کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسی، عباس، موسوی، محبوبه، و باقری، سیدمجید. (1390). بررسی عوامل و نتایج رفتارهای فرانقشی مشتریان خدمات. مدیریت بازاریابی، 6(13)، 57-73. SID. https://sid.ir/paper/218844/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی عباس، موسوی محبوبه، باقری سیدمجید. بررسی عوامل و نتایج رفتارهای فرانقشی مشتریان خدمات. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1390؛6(13):57-73. Available from: https://sid.ir/paper/218844/fa

    IEEE: کپی

    عباس عباسی، محبوبه موسوی، و سیدمجید باقری، “بررسی عوامل و نتایج رفتارهای فرانقشی مشتریان خدمات،” مدیریت بازاریابی، vol. 6، no. 13، pp. 57–73، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218844/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button