مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

999
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

630
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیرات تطابق ادراکی در همکاری های مشترک بازاریابی

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 56

چکیده

 مقاله حاضر «بررسی تاثیرات تطابق ادراکی در همکاری های مشترک بازاریابی» با هدف بررسی عوامل پنج گانه تاثیرگذار بر نگرش خریداران نسبت به همکاری های مشترک بازاریابی می باشد.این عوامل عبارتند از موقعیت استفاده, مشخصه های کاربر, معیار خرید, تصویر ذهنی شخص از برند, ارزش ویژه ادراک شده برند.این تحقیق از نظر هدف یک تحقیق کاربردی بوده و بر اساس روش تحقیق, توصیفی پیمایشی/ همبستگی می باشد. جامعه آماری این تحقیق, شامل کلیه خریداران بالقوه و بالفعل گوشی های موبایل سامسونگ- آرمانی و ال جی- پرادا در سطح شهر تهران می باشد. با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری, تعداد نمونه آماری بر اساس جدول مورگان 385 عدد انتخاب شده است و پرسشنامه بین این افراد توزیع شده است. داده ها و اطلاعات به دست آمده از طریق پرسشنامه با استفاده از روش های آماری توصیفی و استنباطی مورد بررسی قرار گرفته اند و برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل عاملی تاییدی و مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج پژوهش حاکی از این است که اگر مشتریان هماهنگی بین دو جفت از محصولات یا برندها را درک کنند در نتیجه آن ها بیشتر درگیر فرآیند وابسته سازی و ارزیابی برندهای ترکیبی می شوند.همچنین ادراک تطابق میان چهارچوب معیارها و نگرش نسبت به همکاری مشترک بازاریابی به میان گذاشته می شود. مشخصه های کاربر, معیار خرید, تصویر ذهنی شخص از برند و ارزش ویژه ادراک شده برند عوامل مهمی در ادراک تطابق همکاری مشترک است. درک تطابق در سطح شناختی یکی از پیش نیازهای مهم در نگرش مشتریان در سطح نگرشی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صفرزاده، حسین، و اسمعلی، نجیبه. (1390). بررسی تاثیرات تطابق ادراکی در همکاری های مشترک بازاریابی. مدیریت بازاریابی، 6(13)، 41-56. SID. https://sid.ir/paper/218849/fa

    Vancouver: کپی

    صفرزاده حسین، اسمعلی نجیبه. بررسی تاثیرات تطابق ادراکی در همکاری های مشترک بازاریابی. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1390؛6(13):41-56. Available from: https://sid.ir/paper/218849/fa

    IEEE: کپی

    حسین صفرزاده، و نجیبه اسمعلی، “بررسی تاثیرات تطابق ادراکی در همکاری های مشترک بازاریابی،” مدیریت بازاریابی، vol. 6، no. 13، pp. 41–56، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218849/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button