مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,614
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,012
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه عزت نفس، نفوذ اجتماعی و رضایت از زندگی با تمایل به خرید تفننی

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 93

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر متغیرهای عزت نفس, نفوذ اجتماعی و رضایت از زندگی بر تمایل به خرید تفننی (بدون برنامه) است. با استفاده از متغیرهای رضایت فرد از زندگی, بعد اطلاعاتی و هنجاری نفوذ اجتماعی و بعد خود دوستی و شایسته دانستن خود در شاخص عزت نفس به عنوان متغیرهای مستقل و بعد شناختی و عاطفی تمایل به خرید تفننی به عنوان متغیر وابسته مدل تحقیق شکل گرفته است. روش تحقیق حاضر, از نظر هدف کاربردی بوده و بر حسب روش تحقیقی همبستگی است که با بکارگیری ابزار پرسشنامه و روش پیمایشی داده های مورد نیاز جمع آوری شده است. جامعه آماری این پژوهش, خریداران مراکز خرید در شهر تهران می باشد, برای تعیین مراکز خرید از روش نمونه گیری به روش خوشه ای استفاده گردید. در نهایت با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی , تعداد 398 نمونه قابل قبول جمع آوری گردید. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش های آماری و آزمون های ناپارامتریک انجام شده و جهت تعیین ارتباط و محاسبه همبستگی از آزمون های همبستگی اسپیرمن و کندال استفاده شده است. نتایج حاصل از انجام پژوهش در نمونه مورد بررسی نشان می دهد که رابطه معکوس رضایت از زندگی با بعد شناختی تمایل به خرید تفننی به تایید نرسیده و عدم وجود رابطه بین رضایت از زندگی با بعد عاطفی تمایل به خرید تفننی به تایید رسیده است, بعد هنجاری نفوذ اجتماعی با بعد عاطفی تمایل به خرید تفننی نیز رابطه مستقیمی نشان نمی دهد, در حالیکه بر اساس نتایج حاصل از نمونه مورد بررسی تحقیق, ارتباط معکوس بین بعد اطلاعاتی نفوذ اجتماعی با بعد شناختی تمایل به خرید تفننی بدست آمد؛ همچنین رابطه معکوس بین بعد خود دوستی و بعد شایسته دانستن خود از شاخص عزت نفس با بعد عاطفی تمایل به خرید تفننی تایید نشده در حالی که عدم وجود ارتباط بین ابعاد عزت نفس و بعد شناختی تمایل به خرید تفننی مورد تایید قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جلالی، مریم، نایب زاده، شهناز، و حکاکی، سیدمسعود. (1393). بررسی رابطه عزت نفس, نفوذ اجتماعی و رضایت از زندگی با تمایل به خرید تفننی. مدیریت بازاریابی، 9(23)، 79-93. SID. https://sid.ir/paper/218866/fa

    Vancouver: کپی

    جلالی مریم، نایب زاده شهناز، حکاکی سیدمسعود. بررسی رابطه عزت نفس, نفوذ اجتماعی و رضایت از زندگی با تمایل به خرید تفننی. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1393؛9(23):79-93. Available from: https://sid.ir/paper/218866/fa

    IEEE: کپی

    مریم جلالی، شهناز نایب زاده، و سیدمسعود حکاکی، “بررسی رابطه عزت نفس, نفوذ اجتماعی و رضایت از زندگی با تمایل به خرید تفننی،” مدیریت بازاریابی، vol. 9، no. 23، pp. 79–93، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218866/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button