مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,095
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

349
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر خرید تفننی محصول جدید با درگیری پایین

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 10

چکیده

 هدف این تحقیق, بررسی فرآیندهای ادارکی و انگیزه های مصرف کنندگان برای ایجاد خرید تفننی محصولات جدید بود. این تحقیق در زمره اولین تحقیق هایی است که مشخص می کند که چگونه خریدهای بدون برنامه ریزی محصولات جدید از انواع محصولات, متفاوت است و با فراهم آوردن اطلاعات بیشتری درخصوص عوامل موثر بر خرید تفننی منجر به برنامه ریزی و بازاریابی و مدیریت هزینه های فروش و فرصت ها در صنعت محصولات جدید می گردد. برای بررسی هدف تحقیق, فرضیه ها با مدلی از اثرگذاری هیجانات و عزت نفس و دانش محصول جدید بر رفتار و قصد خرید تفننی و اثرگذاری قصد خرید بر رفتار خرید و اثرگذاری هنجارهای اجتماعی و تبلیغات شفاهی بر دانش محصول جدید مورد بررسی قرار گرفت. این تحقیق با استفاده از نمونه گیری تصادفی طبقه بندی متناسب با حجم در میان 377 تا ازدانشجویان دانشگاه آزاد بوسیله پرسشنامه هارمانسیاکلو و همکارانش و مصاحبه انجام گرفته است. به منظور اندازه گیری پایایی پرسشنامه نمونه اولیه 50 نفری پیش آزمون گردید, و با روش آلفای کرونباخ و دو نیمه سازی تحلیل شد که به ترتیب ضریب پایایی 0.82 و 0.85 برآورد شد. فرضیه های تحقیق با کمک معادلات ساختاری در نرم افزار لیزرل 8.5 مورد آزمون قرار گرفت. نتایج نشان داد که قصد خرید تفننی بر رفتار خرید تفننی در جامعه مورد مطالعه تاثیر معناداری دارد. ویژگی های شخصیتی بر قصد خرید تفننی تاثیر معناداری ندارد. اما هیجانات به طور مستقیم بر رفتار خرید تفننی تاثیر دارد. دانش محصولات جدید بر قصد خرید تفننی تاثیر داشته, اما به طور مستقیم بر رفتار خرید تفننی تاثبر ندارد. تبلیغات شفاهی و هنجارهای اجتماعی بر دانش محصولات جدید تاثیر معنادار دارد. لذا در جامعه مورد نظر پیش از انجام خرید تفننی, قصد انجام آن درنظر گرفته می شود. بعلاوه آگاه سازی, در مورد ویژگی های منحصر به فرد محصولات ابداعی می تواند قصد خرید افراد را تقویت کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وظیفه دوست، حسین، و میرمیران، هانیه. (1393). عوامل موثر بر خرید تفننی محصول جدید با درگیری پایین. راهبردهای بازرگانی، 21(3)، 1-10. SID. https://sid.ir/paper/509580/fa

    Vancouver: کپی

    وظیفه دوست حسین، میرمیران هانیه. عوامل موثر بر خرید تفننی محصول جدید با درگیری پایین. راهبردهای بازرگانی[Internet]. 1393؛21(3):1-10. Available from: https://sid.ir/paper/509580/fa

    IEEE: کپی

    حسین وظیفه دوست، و هانیه میرمیران، “عوامل موثر بر خرید تفننی محصول جدید با درگیری پایین،” راهبردهای بازرگانی، vol. 21، no. 3، pp. 1–10، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/509580/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button