مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,659
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

840
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر ادراکات محیط خرید بر هیجانات مصرفی، ارزش درک شده و تمایلات رفتاری گردشگران

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 16

چکیده

 این مطالعه به دنبال بررسی رابطه میان ادراکات محیطی, هیجانات مصرفی و ارزش های درک شده مشتریان در صنعت گردشگری می باشد تا از این طریق بتواند راهکارهایی را در جهت ایجاد رضایت مندی بیشتر در گردشگران و جذب آنها به مناطق تفریحی ارائه نماید. داده های مورد استفاده در این پژوهش با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای از میان 410 گردشگرِ شهر توریستی سرعین به دست آمده است. برای آزمون روابط فرضیه سازی شده میان سازه های مورد استفاده در این مطالعه, مدل سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار لیزرل به کار گرفته شده است. نتایج پژوهش رابطه معنی داری از تاثیر ادراکات محیطی گردشگران بر تمایلات رفتاری نشان نداد ولی تاثیر مثبت و معنی دار ادراکات محیط خرید بر روی لذت و انگیختگی تایید شد و همانگونه که پیش بینی شده بود تاثیر لذت و انگیختگی بر روی ارزش های درک شده گردشگران (لذتی و سودگرایانه) مثبت و معنی دار بود. همچنین نتایج تحقیق آشکار ساخت که ارزش های درک شده گردشگران بر روی رضایت مندی آن ها تاثیر مثبتی دارد. در نهایت رابطه مثبت و معنی دار رضایت با تمایلات رفتاری تایید شد. بنابراین پیشنهاد می شود که مدیران و ارائه کنندگان خدمات بایستی با تمرکز بر روی عناصر محیطی, هیجانات مثبت مشتریان را تحریک کرده تا از این طریق بتوانند ارزش درک شده و تمایلات رفتاری مثبت را در آنها تقویت نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدرزاده، کامبیز، و جوان بخت، آرزو. (1394). بررسی تاثیر ادراکات محیط خرید بر هیجانات مصرفی, ارزش درک شده و تمایلات رفتاری گردشگران. مدیریت بازاریابی، 10(27)، 1-16. SID. https://sid.ir/paper/218911/fa

    Vancouver: کپی

    حیدرزاده کامبیز، جوان بخت آرزو. بررسی تاثیر ادراکات محیط خرید بر هیجانات مصرفی, ارزش درک شده و تمایلات رفتاری گردشگران. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1394؛10(27):1-16. Available from: https://sid.ir/paper/218911/fa

    IEEE: کپی

    کامبیز حیدرزاده، و آرزو جوان بخت، “بررسی تاثیر ادراکات محیط خرید بر هیجانات مصرفی, ارزش درک شده و تمایلات رفتاری گردشگران،” مدیریت بازاریابی، vol. 10، no. 27، pp. 1–16، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218911/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button