مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

648
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

677
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نگرش و عملکرد پرستاران شرکت کننده در دوره های آموزشی ضمن خدمت نسبت به کابرد اخلاق حرفه ای در مراکز آموزشی-درمانی شهر زنجان

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 80

چکیده

 زمینه و هدف: نیاز نظام درمانی به پرستاران مسوولیت پذیر و پایبند به اخلاق حرفه ای, نیازی حیاتی است. لذا, مطالعه ی حاضر با هدف تعیین نقش دوره های آموزشی ضمن خدمت در نگرش پرستاران به اخلاق حرفه ای و عملکرد آن ها, در 3 مرکز آموزشی-درمانی شهر زنجان انجام گردید. روش بررسی: در این مطالعه توصیفی-مقطعی, 400 نفر از پرستاران مراکز آموزشی-درمانی شهر زنجان شامل 362 نفر زن (5/90 درصد) و 38 نفر مرد (5/9 درصد) و به روش نمونه گیری در دسترس مورد بررسی قرار گرفتند. گردآوری اطلاعات از طریق پرسشنامه استاندار شده اخلاق در حرفه پرستاری یون جایون (2004 Eun-Ja Yeun-) ) در بهار 1397 صورت گرفت. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 76/0 بدست آمد. تحلیل داده ها به کمک نرم افزار SPSS نسخه 21 در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام گرفت. نتایج: از 400 نفر پرستاران مطالعه شده در این بررسی, 5/53 درصد در دوره ی آموزشی اخلاق حرفه ای شرکت کرده بودند. مطالعه ی حاضر نشان داد که بین افراد شرکت کننده در دوره ی آموزشی و افرادی که در دوره شرکت ننموده بودند, از نظر نگرش به اخلاق حرفه ای تفاوت معنی داری وجود نداشت. همچنین, ارتباط معناداری در عملکرد شرکت کنندگان در دوره ی آموزشی اخلاق حرفه ای مشاهده نگردید. نتیجه گیری: شرکت در دوره های آموزشی اخلاق حرفه ای نتوانسته است در نگرش و عملکرد پرستاران تفاوت معنی دار ایجاد کند. لذا لازم است به نحوه ی اجرای آموزش ها و محل خدمت پرستاران توجه بیشتری شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محمدی پویا، فرامرز، و محمدی پویا، سهراب. (1397). بررسی نگرش و عملکرد پرستاران شرکت کننده در دوره های آموزشی ضمن خدمت نسبت به کابرد اخلاق حرفه ای در مراکز آموزشی-درمانی شهر زنجان. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 11(31 )، 71-80. SID. https://sid.ir/paper/219201/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی پویا فرامرز، محمدی پویا سهراب. بررسی نگرش و عملکرد پرستاران شرکت کننده در دوره های آموزشی ضمن خدمت نسبت به کابرد اخلاق حرفه ای در مراکز آموزشی-درمانی شهر زنجان. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1397؛11(31 ):71-80. Available from: https://sid.ir/paper/219201/fa

    IEEE: کپی

    فرامرز محمدی پویا، و سهراب محمدی پویا، “بررسی نگرش و عملکرد پرستاران شرکت کننده در دوره های آموزشی ضمن خدمت نسبت به کابرد اخلاق حرفه ای در مراکز آموزشی-درمانی شهر زنجان،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 31 ، pp. 71–80، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219201/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button