Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    31
  • صفحات: 

    1-11
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1065
  • دانلود: 

    874
چکیده: 

زمینه و هدف: برای پرورش دانش آموختگانی خلاق و برخوردار از توانایی های تفکر انتقادی، آموزش پرستاری نیازمند به کارگیری روش های آموزشی فراگیر مداری همچون کلاس وارونه است. علی رغم اینکه روش آموزش کلاس وارونه رویکردی نوین در آموزش علوم پزشکی محسوب می شود، اطلاعات کافی و عمیقی درباره ی تجارب دانشجویان پرستاری از یادگیری به شیوه ی کلاس وارونه در جهان و به خصوص در ایران وجود ندارد. مطالعه ی حاضر با هدف تبیین تجارب دانشجویان پرستاری از به کارگیری روش آموزشی کلاس وارونه و ارائه ی راهکارهای مناسب به مدرسان پرستاری اجرا شد. روش بررسی: مطالعه ی حاضر یک تحقیق کیفی به روش تحلیل محتوای کیفی قراردادی است که بر 18 دانشجوی پرستاری ترم دوم که واحد پرستاری بیماری های ارتوپدی را به روش آموزش کلاس وارونه گذرانده بودند، انجام گرفت. داده ها از طریق مصاحبه های عمیق نیمه ساختار یافته جمع آوری و با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی قرار دادی Graneheim و Lundman تحلیل شد. یافته ها: مضمون اصلی مطالعه "کارآمدی آموزش تئوری" بود که از سه طبقه اصلی "تجربه رویکردی نوین در آموزش"، "کنترل داشتن بر یادگیری" و "مشارکت تعاملی: تجربه ه ای متفاوت" تبیین شد. نتیجه گیری: محتواهای الکترونیکی به فراگیران کمک کرد تا بتوانند دانش نظری فراگرفته شده را برای حل مشکلات بیماران فرضی بکار بندند. مدرسان پرستاری می توانند از نتایج مطالعه ی حاضر جهت دستیابی به پیامدهای مثبت به کارگیری کلاس وارونه بهره جویند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1065

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 874 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    31
  • صفحات: 

    12-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    749
  • دانلود: 

    819
چکیده: 

زمینه و هدف: بهره مندی از فناوری نانو در تحقیقات علوم اعصاب به عنوان نیازی ضروری مطرح می باشد، در حالی که دستیاران علوم اعصاب در این زمینه اطلاعات اندکی دارند و در برنامه ی آموزشی آن ها نیز به کاربرد فناوری های نوین در تحقیقات کمتر پرداخته نشده است. نظر به نیاز فوق و با تکیه بر توسعه روش های آموزشی نوین بر آن شدیم که طرح آموزشی ادغام یافته و اختیاری را برای دستیاران علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران، طراحی و اجرا نموده و سپس درصد رضایت مندی فراگیران را از دوره ی آموزشی بسنجیم. روش بررسی: برای طراحی برنامه ی آموزشی دوره از چرخه طراحی برنامه ی درسی کرن (Kern) استفاده گردید. فراگیران 15 نفر از دستیاران علوم اعصاب بودند که نیازهای آموزشی آن ها مشخص و پس از تعیین اهداف و پیامدهای یادگیری، مباحث آموزشی مشخص و به صورت کارگاه برگزار شد. میزان رضایت مندی از نحوه ی برگزاری توسط پرسشنامه ی ساختارمند که توسط تیم مدرسین با روش محاسبه لیکرت طراحی شده بود، مورد ارزیابی قرار گرفت. یافته ها: آنالیز نتایج حاصل از پرسشنامه ها نشان داد که بیش از 80 درصد از فراگیران رضایت مندی خود را از دوره ابراز نمودند و آن را برای سایر دانشجویان رشته توصیه نمودند. اساتید در مصاحبه ی حضوری به تجربه ی منحصر به فرد و برتری آن بر روش های سنتی آموزشی تاکید نمودند. نتیجه گیری: نتایج نشان دهنده ی موفقیت قابل قبول این طرح در جلب نظر فراگیران بود و می تواند مسئولین آموزشی را برای استفاده از تکنولوژی های جدید در آموزش علوم اعصاب برای محققین این رشته ترغیب نماید. تداوم اجرای آن برای گروه هدف در ورودی های مختلف پیشنهاد می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 749

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 819 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    31
  • صفحات: 

    23-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    535
  • دانلود: 

    591
چکیده: 

زمینه و هدف: کارایی و بهره وری مهم ترین شاخص های عملکردی یک سازمان آموزشی محسوب می شوند. هدف از انجام این مطالعه محاسبه کارایی و بهره وری دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی اهواز بود. روش بررسی: این مطالعه یک مطالعه توصیفی و مبتنی بر داده های تابلویی و سری زمانی است. عملکرد هفت دانشکده دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز طی سال های 1390 الی 1394 بر اساس شاخص کارایی و بهره وری بررسی شدند. شاخص ها ورودی و خروجی بر اساس عملکرد آموزشی و پژوهشی دانشکده ها مشخص شدند. برای سنجش کارایی و بهره وری از روش تحلیل پوششی داده ها و شاخص بهره وری مالئم کوییست (Malmquist) استفاده شد. در این مطالعه از نرم افزار Deap. 2 استفاده شد. یافته ها: میانگین شاخص تغییرات کارایی مدیریتی، مقیاس، فنی و تکنولوژیک طی 5 سال، به ترتیب 1 (ثابت)، 991/0 (کاهش)، 991/0 (کاهش) و 862/0 (کاهش) بودند. همه شاخص های کارایی و بهره وری در سال 1393 رشد داشتند و نسبت به سال های دیگر بالاتر بود. میانگین بهره وری کل در دانشکده های مورد مطالعه 855/0 بود. لذا دانشکده ها در مجموع با کاهش نسبی بهره وری به میزان 5/15 درصد طی سال های 90-94 مواجه بود. شاخص بهره وری کل در سال های 1391 (? درصد) و 1393 (? درصد) افزایش داشت. در بین دانشکده های مورد مطالعه، به ترتیب دانشکده ی پزشکی (47 درصد)، بهداشت (43 درصد)، داروسازی (32 درصد)، پرستاری (14 درصد) و دندانپزشکی (13 درصد) با کاهش بهره وری مواجه بودند. دانشکده ی پیراپزشکی با رشد 1/80 درصد و دانشکده ی توانبخشی با رشد 4/18 درصد، بالاترین رشد بهره وری را داشتند نتیجه گیری: نتایج نشان داد که کارایی و بهره وری دانشکده های مورد مطالعه نیازمند بهبود بود. مهم ترین عامل در افزایش و کاهش شاخص بهره وری کل دانشکده های مورد مطالعه، کارایی تکنولوژیک بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 535

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 591 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    31
  • صفحات: 

    33-40
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    650
  • دانلود: 

    561
چکیده: 

زمینه و هدف: مدل کارت امتیازی به طور روزافزون به عنوان یکی از فنون و ابزارهای جدید مدیریتی در سازمان های تجاری و موسسات آموزش عالی مورد استفاده قرار گرفته است. این روش با دارا بودن کاربرد مناسب برای آسیب شناسی و ارزیابی عملکرد، با دیدی وسیع و کلان به عملکرد سازمان می نگرد. این مطالعه پایلوت به منظور ارزیابی عملکرد آموزشی گروه های آموزش دانشکده ی پیراپزشکی و بهداشت زنجان با استفاده از این ابزار انجام گرفت. روش بررسی: این مطالعه با استفاده از مدل تلفیقی تصمیم گیری چند معیاره ترکیبی فازی و کارت امتیازی متوازن در سال 1393 در دانشگاه علوم پزشکی زنجان اجرا شد. جهت این کار ابتدا معیارهای مرتبط با شاخص های آموزشی با توجه به شاخص های موجود در معاونت آموزشی و بارش افکار در بین خبرگان با هر یک از 4 منظر کارت امتیازی متوازن جهت استفاده در واحدهای آموزشی طبق نظر نفر خبره انطباق داده شد؛ پرسشنامه ها بین اعضای هیات علمی دانشکده بهداشت وپیراپزشکی توزیع گردید. اطلاعات بدست آمده با مدل کارت امتیازی متوازن و ابزار تحلیل شبکه ای فازی و روش تاپسیس فازی مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت. یافته ها: گروه مهندسی بهداشت محیط نسبت به سایر گروه ها در رتبه ی اول از نظر ارائه ی عملکرد مطلوب قرار داشته و گروه پرتو شناسی نسبت به سایر گزینه ها در رتبه ی آخر از نظر ارائه ی عملکرد قرار گرفت. مدل کارت امتیازی متوازن کارآیی مناسبی برای ارزیابی عملکرد آموزشی نشان داد. نتیجه گیری: ابزار کارت امتیازی متوازن طراحی شده در این مطالعه از اعتبار مناسبی برخوردار بود. این ابزار می تواند برای ارزشیابی عملکرد آموزشی گروه های آموزشی در دانشگاه های علوم پزشکی پیشنهاد شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 650

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 561 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    31
  • صفحات: 

    41-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    623
  • دانلود: 

    608
چکیده: 

زمینه و هدف: سرقت علمی به یکی از نگرانی های اصلی دانشگاه های امروزی بدل شده است. الگوی رفتار برنامه ریزی شده (TPB) احتمالا یکی از مهم ترین الگوهای پیش بینی کننده ی پدیده ی سرقت علمی در دانشجویان می باشد. این مطالعه مقطعی با هدف تعیین کاربرد الگوی TPB در پیش بینی عوامل موثر بر سرقت علمی درسال 1395 انجام گرفت. روش بررسی: 200 دانشجوی کارشناسی ارشد در مرحله ی تدوین پایان نامه از دانشگاه علوم پزشکی ایران با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس مورد مطالعه قرار گرفتند. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه خود ایفا مشتمل بر سه بخش مشخصه های دموگرافیک، سازه های الگو و قصد انجام سرقت استفاده گردید. داده ها بااستفاده از آمارتوصیفی و تحلیلی (تی تست، آنوا و آنالیز رگرسیون چند گانه) با استفاده از نرم افزار SPSS (ver19) مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها: میانگین سنی دانشجویان 4/13± 25/29 سال بود 5/75% مجرد و 5/45% مرد بودند بین قصد انجام سرقت و نگرش مثبت، همبستگی متوسط و مثبت معنی داری وجود داشت و نگرش مثبت به سرقت علمی بطور معنی داری پیش بینی کننده ی قصد انجام آن بود (007/0= P). رابطه ی بین نگرش منفی و قصد، معکوس و معنی دار و رابطه ی بین نرم های انتزاعی، کنترل درک شده ی رفتاری و قصد مستقیم و معنی دار بود. نتیجه گیری: نگرش مثبت بطور مستقیم و معنی داری بر قصد انجام رفتار سرقت موثر است که با طراحی برنامه ی آموزشی مناسب می توان جهت تصحیح آن گام برداشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 623

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 608 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    31
  • صفحات: 

    51-61
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    816
  • دانلود: 

    798
چکیده: 

زمینه و هدف: انگیزه و علاقه نقش عمده ای در جریان یادگیری بازی می کنند و انگیزش تحصیلی دانشجویان تا اندازه ای به سبک تدریس وابسته است، در حقیقت یک روش تدریس فراگیر محور و منعطف می تواند فراگیران را فعال کند. این مطالعه با هدف توصیف تاثیرات مدیریت آموزش بر انگیزش تحصیلی دانشجویان پزشکی و تفاوت انگیزش تحصیلی دانشجویان پزشکی در الگوی مدیریت آموزش در مقایسه با شیوه ی سنتی در مبحث گزارش صبحگاهی انجام شد. روش بررسی: روش پژوهش طرح نیمه تجربی از نوع پیش آزمون-پس آزمون با یک گروه کنترل با 30 دانشجوی پزشکی دانشگاه بقیه الله بود که به صورت تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش قرار گرفتند. ابزار تحقیق پرسش نامه "انگیرش تحصیلی هارتر" بود. برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (تی مستقل و کوواریانس بین گروهی تک متغیره) استفاده شد. یافته ها: میانگین و انحراف معیار انگیزش تحصیلی در دو گروه مدیریت آموزش و شیوه ی سنتی به ترتیب 53/126، 92/10 و 66/116، 68/12 بود. مقایسه ی میانگین نمرات رضایت مندی دانشجویان دو گروه و تحلیل کوواریانس تک متغیره (816/6 F=و 015/0P=) نشان داد که نمرات رضایت مندی دانشجویان در دو گروه از نظر آماری تفاوت معنادار داشت (05/0? <). نتیجه گیری: با توجه به نتایج این مطالعه، انگیزش تحصیلی دانشجویان پزشکی با روش مدیریت آموزش در مقایسه با آموزش سنتی بیش تر است. الگوی مدیریت آموزش با افزایش انگیزه و تقویت روحیه ی مشارکتی، منجر به آموزش بهتر و در نتیجه افزایش انگیزش تحصیلی دانشجویان رشته ی پزشکی می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 816

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 798 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    31
  • صفحات: 

    62-70
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1648
  • دانلود: 

    2308
چکیده: 

زمینه و هدف: با توجه به گسترش کمی آموزش مجازی در دانشگاه های علوم پزشکی، کیفیت و هماهنگی طرح برنامه ی درسی با ویژگی های محیط یادگیری مجازی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. بنابراین هدف پژوهش حاضر بررسی کاربست ویژگی های مولفه های برنامه ی درسی مجازی در دوره های آموزش مجازی علوم پزشکی بود. روش کار: روش پژوهش حاضر توصیفی مقطعی و جامعه ی آماری آن شامل دانشجویان کارشناسی ارشد مجازی دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی بود. نمونه آماری با استفاده از فرمول حجم نمونه کوکران و روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای 140 نفر تعیین شد. داده های پژوهش با استفاده از ابزار پرسشنامه محقق ساخته گردآوری شد. روایی محتوایی پرسشنامه با استفاده از شاخص های CVA و CVR بررسی و مورد تایید قرار گرفت. ضریب پایایی پرسشنامه به روش آلفای کرانباخ 77/0 محاسبه شد. به منظور تحلیل داده های پژوهش از آزمون تی تک نمونه ای در محیط نرم افزار SPSS-19. 0 استفاده شد. یافته ها: میانگین ویژگی های مولفه های هدف، محتوا، نقش مدرس مجازی و سنجش در دوره های آموزش مجازی علوم پزشکی در سطح «نسبتا تحقق یافته» (66/3 تا 33/2) بود. نتیجه گیری: طراحان آموزشی و متخصصان برنامه ی درسی می توانند براساس ویژگی های مولفه های برنامه ی درسی مجازی، به بازنگری در طرح برنامه ی درسی دوره های آموزش مجازی علوم پزشکی بپردازند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1648

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2308 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    31
  • صفحات: 

    71-80
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    645
  • دانلود: 

    660
چکیده: 

زمینه و هدف: نیاز نظام درمانی به پرستاران مسوولیت پذیر و پایبند به اخلاق حرفه ای، نیازی حیاتی است. لذا، مطالعه ی حاضر با هدف تعیین نقش دوره های آموزشی ضمن خدمت در نگرش پرستاران به اخلاق حرفه ای و عملکرد آن ها، در 3 مرکز آموزشی-درمانی شهر زنجان انجام گردید. روش بررسی: در این مطالعه توصیفی-مقطعی، 400 نفر از پرستاران مراکز آموزشی-درمانی شهر زنجان شامل 362 نفر زن (5/90 درصد) و 38 نفر مرد (5/9 درصد) و به روش نمونه گیری در دسترس مورد بررسی قرار گرفتند. گردآوری اطلاعات از طریق پرسشنامه استاندار شده اخلاق در حرفه پرستاری یون جایون (2004 Eun-Ja Yeun-) ) در بهار 1397 صورت گرفت. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 76/0 بدست آمد. تحلیل داده ها به کمک نرم افزار SPSS نسخه 21 در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام گرفت. نتایج: از 400 نفر پرستاران مطالعه شده در این بررسی، 5/53 درصد در دوره ی آموزشی اخلاق حرفه ای شرکت کرده بودند. مطالعه ی حاضر نشان داد که بین افراد شرکت کننده در دوره ی آموزشی و افرادی که در دوره شرکت ننموده بودند، از نظر نگرش به اخلاق حرفه ای تفاوت معنی داری وجود نداشت. همچنین، ارتباط معناداری در عملکرد شرکت کنندگان در دوره ی آموزشی اخلاق حرفه ای مشاهده نگردید. نتیجه گیری: شرکت در دوره های آموزشی اخلاق حرفه ای نتوانسته است در نگرش و عملکرد پرستاران تفاوت معنی دار ایجاد کند. لذا لازم است به نحوه ی اجرای آموزش ها و محل خدمت پرستاران توجه بیشتری شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 645

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 660 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    31
  • صفحات: 

    81-88
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    774
  • دانلود: 

    647
چکیده: 

زمینه و هدف: شناسایی ایدئولوژی برنامه ی درسی اساتید می تواند برای طراحان حوزه ی برنامه ی درسی و آموزش به مثابه ی ابزار و نقشه راه عمل نماید. بدین صورت در پژوهش حاضر سعی شده است که به شناسایی و اولویت بندی ایدئولوژی اساتید علوم پزشکی در رابطه با مولفه های شش گانه برنامه ی درسی پرداخته شود. روش بررسی: روش پژوهش از نوع توصیفی – مقطعی می باشد. جامعه ی پژوهش متشکل از کلیه ی اساتید دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) بوده و تعداد 94 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. در پژوهش حاضر به منظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامه ی استاندارد ایدئولوژی برنامه ی درسی اسکایرو استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات نرم افزار آماری SPSS v16 مورد استفاده قرار گرفت. یافته ها: براساس نتایج این مطالعه، اولویت اول ایدئولوژی برنامه ی درسی اساتید علوم پزشکی در هر یک از مولفه های شش گانه شامل ایدئولوژی بازسازی اجتماعی در مولفه هدف؛ ایدئولوژی کارایی اجتماعی در مولفه های تدریس، دانش و فراگیر؛ و ایدئولوژی یادگیرنده محور در مولفه های یادگیری و ارزشیابی بود. نتیجه گیری: ضمن توجه اساتید علوم پزشکی به همه ایدئولوژی های برنامه ی درسی، ایشان در غالب مولفه های برنامه ی درسی ایدئولوژی کارایی اجتماعی را در اولویت بالاتری قرار دادند. به عبارت دیگر، تاکید ایشان بر توانمندسازی فراگیران جهت عملکرد مثمرثمر می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 774

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 647 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button