مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

554
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

646
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل کارایی و بهره وری دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی اهواز طی سال های 1390-1394

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 32

چکیده

 زمینه و هدف: کارایی و بهره وری مهم ترین شاخص های عملکردی یک سازمان آموزشی محسوب می شوند. هدف از انجام این مطالعه محاسبه کارایی و بهره وری دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی اهواز بود. روش بررسی: این مطالعه یک مطالعه توصیفی و مبتنی بر داده های تابلویی و سری زمانی است. عملکرد هفت دانشکده دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز طی سال های 1390 الی 1394 بر اساس شاخص کارایی و بهره وری بررسی شدند. شاخص ها ورودی و خروجی بر اساس عملکرد آموزشی و پژوهشی دانشکده ها مشخص شدند. برای سنجش کارایی و بهره وری از روش تحلیل پوششی داده ها و شاخص بهره وری مالئم کوییست (Malmquist) استفاده شد. در این مطالعه از نرم افزار Deap. 2 استفاده شد. یافته ها: میانگین شاخص تغییرات کارایی مدیریتی, مقیاس, فنی و تکنولوژیک طی 5 سال, به ترتیب 1 (ثابت), 991/0 (کاهش), 991/0 (کاهش) و 862/0 (کاهش) بودند. همه شاخص های کارایی و بهره وری در سال 1393 رشد داشتند و نسبت به سال های دیگر بالاتر بود. میانگین بهره وری کل در دانشکده های مورد مطالعه 855/0 بود. لذا دانشکده ها در مجموع با کاهش نسبی بهره وری به میزان 5/15 درصد طی سال های 90-94 مواجه بود. شاخص بهره وری کل در سال های 1391 (? درصد) و 1393 (? درصد) افزایش داشت. در بین دانشکده های مورد مطالعه, به ترتیب دانشکده ی پزشکی (47 درصد), بهداشت (43 درصد), داروسازی (32 درصد), پرستاری (14 درصد) و دندانپزشکی (13 درصد) با کاهش بهره وری مواجه بودند. دانشکده ی پیراپزشکی با رشد 1/80 درصد و دانشکده ی توانبخشی با رشد 4/18 درصد, بالاترین رشد بهره وری را داشتند نتیجه گیری: نتایج نشان داد که کارایی و بهره وری دانشکده های مورد مطالعه نیازمند بهبود بود. مهم ترین عامل در افزایش و کاهش شاخص بهره وری کل دانشکده های مورد مطالعه, کارایی تکنولوژیک بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ترابی پور، امین، و بهمنی، طاهره. (1397). تحلیل کارایی و بهره وری دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی اهواز طی سال های 1390-1394. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 11(31 )، 23-32. SID. https://sid.ir/paper/219203/fa

    Vancouver: کپی

    ترابی پور امین، بهمنی طاهره. تحلیل کارایی و بهره وری دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی اهواز طی سال های 1390-1394. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1397؛11(31 ):23-32. Available from: https://sid.ir/paper/219203/fa

    IEEE: کپی

    امین ترابی پور، و طاهره بهمنی، “تحلیل کارایی و بهره وری دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی اهواز طی سال های 1390-1394،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 31 ، pp. 23–32، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219203/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button