مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

710
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

840
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ی اثربخشی نحوه ی ارائه ی تصاویر در آموزش های دیداری بر عملکرد مغز دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 12

چکیده

 زمینه و هدف: رویکردهای نظری مرتبط با وقوع یادگیری بیشتر از آنکه مبتنی بر عینیت باشند, مبتنی بر مشاهدات محققان هستند. یکی از رویکردهای مطالعه ی اثرات تحولات در آموزش مجازی, بر اساس رویکرد فیزیولوژیک است. هدف پژوهش حاضر, مقایسه ی اثربخشی نحوه ی ارائه ی تصاویر در آموزش های دیداری بر عملکرد مغز دانشجویان می باشد. روش بررسی: پژوهش حاضر, یک طرح تحقیق آزمایشی عاملی 2 × 2 × 2 برای مقایسه اثرات سه متغیر مستقل, هوش فضایی (پایین, بالا), عمق (دو, سه بعدی) و حرکت (ثابت, پویا) روی دو متغیر وابسته قدرت آلفا و یادآوری بود. جامعه ی آماری, کلیه ی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه بقیه الله تهران بودند که با روش نمونه گیری هدفمند, انتخاب شدند و به صورت تصادفی در گروه های آزمایشی قرار گرفتند, آزمون چرخش ذهنی وندنبرگ و کیوز به منظور دسته بندی به دو گروه با هوش فضایی بالا و پایین, آزمون محقق ساخته برای سنجش یادآوری و الکتروآنسفالوگرام برای ضبط امواج مغزی استفاده شد. یافته ها: نتایج تحلیل واریانس نشان داد, تفاوت معناداری در دامنه ی آلفا بین سبک های ارائه ی دیداری وجود ندارد, اثرات تعاملی هوش فضایی و حرکت بر قدرت امواج آلفا معنادار است. نتیجه گیری: میانگین نمرات موج آلفا, در حالت تصاویر ایستا, برای گروه با هوش فضایی بالا کمتر از هوش فضایی پایین است, و نیز در حالت انیمیشن, امواج آلفا در افراد با هوش فضایی بالا, بیشتر از افراد با هوش فضایی پایین است. بر این اساس نتیجه گرفته می شود برای افراد با هوش فضایی پایین تصاویر دو بعدی متحرک و برای افراد با هوش فضایی بالا تصاویر متحرک سه بعدی در یادآوری موثرتر و مناسب تراند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    جوادی، ندا، رحمانیان، مهدیه، و علی پور، احمد. (1397). مقایسه ی اثربخشی نحوه ی ارائه ی تصاویر در آموزش های دیداری بر عملکرد مغز دانشجویان. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 11(32 )، 1-12. SID. https://sid.ir/paper/219211/fa

    Vancouver: کپی

    جوادی ندا، رحمانیان مهدیه، علی پور احمد. مقایسه ی اثربخشی نحوه ی ارائه ی تصاویر در آموزش های دیداری بر عملکرد مغز دانشجویان. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1397؛11(32 ):1-12. Available from: https://sid.ir/paper/219211/fa

    IEEE: کپی

    ندا جوادی، مهدیه رحمانیان، و احمد علی پور، “مقایسه ی اثربخشی نحوه ی ارائه ی تصاویر در آموزش های دیداری بر عملکرد مغز دانشجویان،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 32 ، pp. 1–12، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219211/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button