مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

696
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

284
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ویژگی های فردی و حرفه ای موثر در آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان، اساتید و درمان گران رشته ی گفتار درمانی

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 23

چکیده

 زمینه و هدف: فراهم کردن تجارب با کیفیت برای توسعه ­ ی شایستگی حرفه­ ای دانشجویان, یکی از اهداف آموزش بالینی است که ارتقای کیفیت آن مستلزم بررسی مستمر وضعیت موجود, شناخت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف است. هدف از پژوهش حاضر بررسی و شناخت ویژگی­ های فردی و حرفه ­ ای موثر در آموزش بالینی رشته ­ ی گفتار درمانی بود. روش بررسی: در این مطالعه کیفی مبتنی بر تحلیل محتوا, 13 دانشجو, 6 مربی و 6 درمان­ گر رشته ی گفتار درمانی به صورت نمونه گیری هدف­ مند انتخاب شدند. داده­ ها با استفاده از انجام مصاحبه­ های عمیق و نیمه ساختار یافته و همچنین جلسات بحث گروهی جمع آوری و با استفاده از روش کولایزی تحلیل شدند. یافته ­ ها: یافته ­ های این پژوهش نشان دهنده­ ی آن بود که ویژگی­ های فردی و حرفه­ ای افراد دخیل در کار بالینی از عوامل تاثیرگذار در کیفیت آموزش بالینی رشته­ ی گفتار درمانی می­ باشند. از جمله ویژگی­ های اثرگذار مربوط به دانشجویان می­ توان به انگیزه­ ی یادگیری و دانش پیش زمینه ­ ای, از ویژگی­ های مربوط به مربیان بالینی به نحوه ­ ی ارایه­ ی بازخورد و تجربه­ ی بالینی و از ویژگی­ های مربوط به مراجعین می­ توان به میزان مسوولیت پذیری آنان اشاره کرد. نتیجه گیری: بر اساس یافته­ های پژوهش می­ توان نتیجه گرفت که ویژگی­ های فردی و حرفه­ ای از عوامل تاثیرگذار در کیفیت آموزش بالینی رشته ­ ی گفتار درمانی می ­ باشند. نقش مربیان بالینی یکی از مواردی بود که مصاحبه شوندگان تاکید زیادی روی آن داشته و از انگیزه, تجربه و دانش به روز مربیان بالینی به عنوان عوامل مهم در امر آموزش بالینی یاد کر دند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گریوانی، حسین، مبارکی، حسین، کمالی، محمد، و قربانی، علی. (1397). ویژگی های فردی و حرفه ای موثر در آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان, اساتید و درمان گران رشته ی گفتار درمانی. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 11(29 )، 13-23. SID. https://sid.ir/paper/219291/fa

    Vancouver: کپی

    گریوانی حسین، مبارکی حسین، کمالی محمد، قربانی علی. ویژگی های فردی و حرفه ای موثر در آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان, اساتید و درمان گران رشته ی گفتار درمانی. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1397؛11(29 ):13-23. Available from: https://sid.ir/paper/219291/fa

    IEEE: کپی

    حسین گریوانی، حسین مبارکی، محمد کمالی، و علی قربانی، “ویژگی های فردی و حرفه ای موثر در آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان, اساتید و درمان گران رشته ی گفتار درمانی،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 29 ، pp. 13–23، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219291/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button