مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

814
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

595
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی بکارگیری دانش علوم پایه در دوره بالینی پزشکی با روش قانون آکام (نقشه مفهومی) درآموزش دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 71

چکیده

 زمینه وهدف :یکی ازچالش های اصلی آموزش پزشکی,آموزش بالینی اثر بخش وکارایی است که بتواند تفکرمنطقی و توانایی تصمیم گیری رادردانشجویان نهادینه نماید.لذا مطالعه ی حاضربا هدف به کارگیری دانش علوم پایه دردوره بالینی پزشکی با روش قانون آگام درآموزش دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان انجام گردید.روش بررسی: مطالعه ازنوع توصیفی – تحلیلی بوده وبا روش سرشماری دربازه یک ساله در86 کارآموز و کارورز بخش عفونی بیمارستان آموزشی درمانی صیاد با استفاده ازپرسشنامه ی محقق ساخته رو اوپایا درمقیاس 5 درجه لیکرت با آلفای کرونباخ 85 و با بکارگیری قانون آکام انجام گردید.داده ها پس از تکمیل پرسشنامه جمع و با آزمون کای اسکویرتحلیل شد.یافته ها: یافته ها نشان داد 79 درصد از شرکت کنندگان نسبت به حیطه ی قدرت استدلال و 65.1 درصد نسبت به حیطه ی سرعت زمان تشخیص و 60.5 درصد نسبت به همکاری تیمی و 79.1 درصد نسبت به ارتقای توانمندی نظرکاملا موافق داشتند. 7درصد نسبت به حیطه ی سرعت زمان تشخیص نظرمخالف وکاملامخالف داشتند. جنس برروی سرعت زمان تشخیص درسطح احتمال 5 درصد اثرمعنی دار داشته و برروی سایرحیطه ها,اثر معنی دارنداشت. مقطع تحصیلی برروی قدرت استدلال وارتقا توانمندی درسطح احتمال 5% اثر معنی دار داشته و بر روی سرعت زمان تشخیص و همکاری تیمی دراین سطح احتمال اثر معنی دار نداشت.نتیجه گیری: درمحیط پیچیده آموزشی برای دست اندرکاران آموزشی بسیار مهم است که مهارت های تفکر وقضاوت را دردانشجویان پرورش دهند. به کارگیری قانون آکام می تواند شکاف بین تئوری وعمل را پر نمایند و مفاهیم اساسی را در بالین ارایه دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    گلشا، رقیه، پاداش، لیلا، و صفرنژاد، زهره. (1395). بررسی بکارگیری دانش علوم پایه در دوره بالینی پزشکی با روش قانون آکام (نقشه مفهومی) درآموزش دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 9(24)، 65-71. SID. https://sid.ir/paper/219299/fa

    Vancouver: کپی

    گلشا رقیه، پاداش لیلا، صفرنژاد زهره. بررسی بکارگیری دانش علوم پایه در دوره بالینی پزشکی با روش قانون آکام (نقشه مفهومی) درآموزش دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1395؛9(24):65-71. Available from: https://sid.ir/paper/219299/fa

    IEEE: کپی

    رقیه گلشا، لیلا پاداش، و زهره صفرنژاد، “بررسی بکارگیری دانش علوم پایه در دوره بالینی پزشکی با روش قانون آکام (نقشه مفهومی) درآموزش دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 24، pp. 65–71، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219299/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button