مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,919
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

651
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط بین بهره گیری از مهارت های فردی مدیریت زمان با رضایت از نحوه گذران وقت در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 88

چکیده

 زمینه و هدف: بهره گیری از مهارت های فردی مدیریت زمان از مهم ترین مهارت های مورد نیاز هر دانشجو برای کسب موفقیت های علمی است. این پژوهش با هدف مطالعه میزان بهره گیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از مهارت های فردی مدیریت زمان و تعیین ارتباط آن با رضایت آنان از نحوه گذران وقت انجام شد.روش بررسی: در یک مطالعه توصیفی- مقطعی در سال 1389 در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 332 دانشجوی نمونه تحقیق به روش طبقه ای نسبتی و در طبقات به صورت تصادفی منظم انتخاب شدند. بهره گیری از مهارت فردی مدیریت زمان در چهار حیطه با استفاده از پرسشنامه بررسی شد. روایی و پایایی پرسشنامه ارزیابی شد.یافته ها: دانشجویان از نظر بهره گیری از مهارت های فردی مدیریت زمان در حد متوسط به پایین بودند. در حیطه برنامه ریزی زمانی بهره گیری بهتر و در حیطه پایبندی به اجرای برنامه بهره گیری ضعیف تر داشتند. از نحوه گذران وقت رضایت نسبی داشتند. بین میزان بهره گیری دانشجویان از مهارتهای فردی مدیریت زمان و رضایت از نحوه گذران وقت ارتباط معنی دار وجود داشت. دانشجویان دانشکده توانبخشی بهره گیری بهتر و دانشجویان دانشکده بهداشت بهره گیری ضعیف تر داشتند. بهره گیری دانشجویان دختر بهتر از پسر بود.نتیجه گیری: با توجه به بهره گیری متوسط به پایین دانشجویان از مهارت های مدیریت زمان, و ارتباط آن با رضایت شان, برنامه ریزی در جهت بهبود مهارت مدیریت زمان و بالتبع افزایش رضایت در میان دانشجویان ضروری به نظر می رسد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کبریایی، علی، صباحی بیدگلی، محمد، و سعیدی، علی. (1392). ارتباط بین بهره گیری از مهارت های فردی مدیریت زمان با رضایت از نحوه گذران وقت در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 6(12)، 79-88. SID. https://sid.ir/paper/219319/fa

    Vancouver: کپی

    کبریایی علی، صباحی بیدگلی محمد، سعیدی علی. ارتباط بین بهره گیری از مهارت های فردی مدیریت زمان با رضایت از نحوه گذران وقت در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1392؛6(12):79-88. Available from: https://sid.ir/paper/219319/fa

    IEEE: کپی

    علی کبریایی، محمد صباحی بیدگلی، و علی سعیدی، “ارتباط بین بهره گیری از مهارت های فردی مدیریت زمان با رضایت از نحوه گذران وقت در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 6، no. 12، pp. 79–88، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219319/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button