مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

634
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

489
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

وضعیت سلامت عمومی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی زنجان در نیمسال اول سال تحصیلی94-93

صفحات

 صفحه شروع 82 | صفحه پایان 92

چکیده

 زمینه و هدف: ازآنجایی که وظیفه دانشگاه تربیت نیروی انسانی وارسته و کارآمد می باشد و این امر نیز با رشد متوازن فرد در تمامی جوانب ازجمله سلامت روحی و روانی مقدور می باشد, لذا این مطالعه باهدف بررسی سلامت عمومی دانشجویان ورودی جدید دانشگاه علوم پزشکی زنجان در نیمسال اول سال تحصیلی 94-93 انجام شد. روش بررسی: این پژوهش یک مطالعه ی توصیفی بود. جامعه ی آماری پژوهش حاضر کلیه ی دانشجویان ورودی جدید دانشگاه علوم پزشکی زنجان در نیمسال اول سال تحصیلی 94-93 بود که تعداد آن ها بالغ بر 471 نفر بود. نمونه گیری پژوهش به صورت سرشماری انجام گرفت. برای جمع آوری داده های پژوهش از پرسشنامه استاندار سلامت عمومی گلدبرگ (GHQ 28) استفاده شد و برای تجزیه وتحلیل داده ها از آمار توصیفی (میانگین ها, انحراف استاندارد و. . . ) استفاده گردید. یافته ها: از مجموع 471 دانشجو تعداد 156 نفر(8/35 درصد) پسر و 280 نفر معادل 2/64 درصد دختر بودند. بیشترین فراوانی سنی مربوط به رده سنی 18 تا 22 سال بودند. میانگین و انحراف معیار گروه اول(پایین نمره برش) به ترتیب 83/10 و 13/5 و نیز گروه دوم(بالای نمره برش) 02/35 و 33/12 بود. در میان خرده مقیاس های سلامت عمومی مؤلفه کارکرد اجتماعی دارای بیشترین تعداد دانشجو بود که نمره برش را رد نموده و مشکوک به اختلال بودند( 182 نفر 2/39 درصد) و اختلال در سلامت عمومی دختران (33نفر 14 درصد) دارای شیوع بالاتری بود. نتیجه گیری: نمره کلی سلامت عمومی دانشجویان در سطح مطلوبی در این مطالعه گزارش شد, تنها در مؤلفه کارکرد اجتماعی وضعیت دانشجویان نامطلوب به نظر می رسید, لذا مؤسسات آموزشی می توانند با برنامه ریزی صحیح آموزشی فرهنگی در جهت تسریع افزایش مهارت های ارتباطی و اجتماعی نقش بسیار مهمی را ایفا نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فکور، احسان، وکیلی، محمدمسعود، رستمی، بهرام، و محمدبیگی، ندا. (1395). وضعیت سلامت عمومی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی زنجان در نیمسال اول سال تحصیلی94-93. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 9(21 )، 82-92. SID. https://sid.ir/paper/219344/fa

    Vancouver: کپی

    فکور احسان، وکیلی محمدمسعود، رستمی بهرام، محمدبیگی ندا. وضعیت سلامت عمومی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی زنجان در نیمسال اول سال تحصیلی94-93. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1395؛9(21 ):82-92. Available from: https://sid.ir/paper/219344/fa

    IEEE: کپی

    احسان فکور، محمدمسعود وکیلی، بهرام رستمی، و ندا محمدبیگی، “وضعیت سلامت عمومی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی زنجان در نیمسال اول سال تحصیلی94-93،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 21 ، pp. 82–92، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219344/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button