مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

757
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

651
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجارب دانشجویان پرستاری از کاراموزی عرصه ی اطفال بر اساس پروتکل اموزشی ارایه ی مراقبت خانواده محور

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 32

چکیده

 مقدمه: آموزش بالینی یکی از ارکان مهم آموزش پرستاری به حساب می-آید. در حال حاضر توجه کمی به مراقبت خانواده محور در بخش و آموزش دانشجویان شده است. این مطالعه با هدف «بررسی تجارب دانشجویان پرستاری بر اساس پروتکل اموزشی ارائه مراقبت خانواده محور در سال 1392» انجام گرفته است.روش اجرا: شرکت کنندگان درمطالعه 8 دانشجوی پرستاری ترم 8 تشکیل می دادند. ابتدا اصول و مفاهیم مراقبت خانوداه محور تدریس شد و اصول مراقبتی و فرآیند پرستاری بر اساس این اصول تدوین و با مشارکت خانواده اجرا شد. سپس تجارب دانشجویان از روش تدریس مراقبت خانواده محور بررسی شد. روش جمع آوری اطلاعات به صورت مصاحبه با 8 دانشجوی پرستاری که به روش مبتنی بر هدف انتخاب شدند به اشباع رسید که این تجارب بر اساس تحلیل محتوی کیفی تجزیه و تحلیل شد.نتایج : بر اساس تجزیه و تحلیل داده های حاصل از تجارب دانشجویان سه طبقه اصلی استقبال از روش تدریس با سه زیر طبقه جذابیت وجدید بودن مفاهیم مراقبت خانواده محور, احساس ارتباط نزدیک تئوری و بالین,کاهش استرس دانشجویان و طبقه اصلی موانع موجود برای اجرای مراقبت خانواده محور با چهار زیر طبقه کمبود پرسنل, کمبود زمان, نامناسب بودن فضای بخش و عدم آگاهی پرسنل از مفاهیم مراقبت خانواده محور و طبقه اصلی ضرورت اجرای مراقبت خانواده محور با سه زیر طبقه لزوم تغییر فضای بخش, آموزش پرسنل, ضرورت توجه به والدین به دست آمد.بحث و نتیجه گیری: از آنجا که مراقبت خانواده محور یکی از اولویت-های وزارت بهداشت و درمان است و سبب ارتقای سلامت کودک و خانواده و رضایت دانشجو می گردد پیشنهاد می شود که مراقبت خانواده محور به صورت واحدهای تئوری و عملی در دروس کارشناسی اضافه گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدری، هایده. (1394). تجارب دانشجویان پرستاری از کاراموزی عرصه ی اطفال بر اساس پروتکل اموزشی ارایه ی مراقبت خانواده محور. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 8(19)، 25-32. SID. https://sid.ir/paper/219375/fa

    Vancouver: کپی

    حیدری هایده. تجارب دانشجویان پرستاری از کاراموزی عرصه ی اطفال بر اساس پروتکل اموزشی ارایه ی مراقبت خانواده محور. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1394؛8(19):25-32. Available from: https://sid.ir/paper/219375/fa

    IEEE: کپی

    هایده حیدری، “تجارب دانشجویان پرستاری از کاراموزی عرصه ی اطفال بر اساس پروتکل اموزشی ارایه ی مراقبت خانواده محور،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 8، no. 19، pp. 25–32، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219375/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button