Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    1-4
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    764
  • دانلود: 

    644
کلیدواژه: 
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 764

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 644 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    5-15
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    802
  • دانلود: 

    765
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 802

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 765 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    16-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    939
  • دانلود: 

    612
چکیده: 

مقدمه: افزایش آگاهی و نگرش دانشجویان درباره راه های پیشگیری از HIV، هپاتیت B و C مهم و ضروری است. هدف ازمطالعه حاضر، تعیین تاثیر مداخله آموزشی بر میزان آگاهی و نگرش دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در رابطه با احتیاط های استاندارد جهت پیشگیری از بیماری های منتقله از راه خون بود. مواد و روش ها:این پژوهش از نوع کارآزمایی بالینی شاهد دار و شامل چهارمرحله بوده است. در مرحله اول 60 نفر از بین کل دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. پس از جمع آوری اطلاعات توسط پرسشنامه، نمونه ها به دو گروه مداخله آموزشی و گروه کنترل تقسیم شدند.درمرحله دوم مداخله آموزشی برای گروه مورد انجام شد. درمراحل سوم و چهارم بلافاصله و سه ماه بعد از مداخله آموزشی پرسشنامه مورد نظر در اختیار هر دو گروه قرار داده شد، اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از آزمون های آماری tمستقل، Repeated Measure و ضریب همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شدند؛ P<0.05 معنی دار تلقی گردید. یافته ها:میانگین سنی دانشجویان 22.13±1.722 سال بود و .6666% از آنها زن و .3333% مرد بودند. میانگین نمره آگاهی و نگرش دانشجویان در گروه مورد و شاهد قبل از مداخله تفاوت معنی داری نداشت (نگرش: p=0.622 و آگاهی:p=0.202)، اما بلافاصله و سه ماه بعد از مداخله آموزشی با هم اختلاف معنی داری داشتند (p<0.001)میانگین نمره آگاهی و نگرش با سن و جنس ارتباط معنی داری نداشت (p>0.05) نتیجه گیری:بررسی ما نشان داد که آموزش در رابطه با احتیاط های استاندارد جهت پیشگیری از بیماری های منتقله از راه خون، می تواند موجب افزایش آگاهی و نگرش دانشجویان گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 939

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 612 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

حیدری هایده

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    25-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    759
  • دانلود: 

    655
چکیده: 

مقدمه: آموزش بالینی یکی از ارکان مهم آموزش پرستاری به حساب می-آید. در حال حاضر توجه کمی به مراقبت خانواده محور در بخش و آموزش دانشجویان شده است. این مطالعه با هدف «بررسی تجارب دانشجویان پرستاری بر اساس پروتکل اموزشی ارائه مراقبت خانواده محور در سال 1392» انجام گرفته است.روش اجرا: شرکت کنندگان درمطالعه 8 دانشجوی پرستاری ترم 8 تشکیل می دادند. ابتدا اصول و مفاهیم مراقبت خانوداه محور تدریس شد و اصول مراقبتی و فرآیند پرستاری بر اساس این اصول تدوین و با مشارکت خانواده اجرا شد. سپس تجارب دانشجویان از روش تدریس مراقبت خانواده محور بررسی شد. روش جمع آوری اطلاعات به صورت مصاحبه با 8 دانشجوی پرستاری که به روش مبتنی بر هدف انتخاب شدند به اشباع رسید که این تجارب بر اساس تحلیل محتوی کیفی تجزیه و تحلیل شد.نتایج : بر اساس تجزیه و تحلیل داده های حاصل از تجارب دانشجویان سه طبقه اصلی استقبال از روش تدریس با سه زیر طبقه جذابیت وجدید بودن مفاهیم مراقبت خانواده محور، احساس ارتباط نزدیک تئوری و بالین،کاهش استرس دانشجویان و طبقه اصلی موانع موجود برای اجرای مراقبت خانواده محور با چهار زیر طبقه کمبود پرسنل، کمبود زمان، نامناسب بودن فضای بخش و عدم آگاهی پرسنل از مفاهیم مراقبت خانواده محور و طبقه اصلی ضرورت اجرای مراقبت خانواده محور با سه زیر طبقه لزوم تغییر فضای بخش، آموزش پرسنل، ضرورت توجه به والدین به دست آمد.بحث و نتیجه گیری: از آنجا که مراقبت خانواده محور یکی از اولویت-های وزارت بهداشت و درمان است و سبب ارتقای سلامت کودک و خانواده و رضایت دانشجو می گردد پیشنهاد می شود که مراقبت خانواده محور به صورت واحدهای تئوری و عملی در دروس کارشناسی اضافه گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 759

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 655 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    33-40
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    834
  • دانلود: 

    760
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 834

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 760 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    41-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    741
  • دانلود: 

    512
چکیده: 

زمینه و هدف : گرایش دانشجویان به جزوه به جای مطالعه ی منابع نه تنها بر فرایند یادگیری، بلکه بر انگیزه و روحیه ی تحقیق نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت. مطالعه ی حاضر به منظور بررسی الگوی مطالعه و دیدگاه دانشجویان و دستیاران دانشگاه علوم پزشکی زنجان در مورد منابع درسی صورت گرفته است.روش بررسی : در این مطالعه ی توصیفی مقطعی، 254 نفر از دانشجویان، کارآموزان، کارورزان و دستیاران شاغل به تحصیل درسال 92-93 دانشگاه علوم پزشکی زنجان مورد بررسی قرار گرفتند. اطلاعات از طریق پرسشنامه محقق ساخته ای، که روایی و پایایی آن تایید شد، جمع آوری گردید . سپس با استفاده از نرم افزار SPSS16 و روشهای آماری توصیفی و تحلیلی، تجزیه و تحلیل شد.یافته ها : یافته های تحقیق نشان داد بیش از 50 درصد دانشجویان و دستیاران تا 3 ساعت در روز مطالعه می کنند. اولویت اول استفاده ازمنابع درسی برای بیشتر نمونه ها مطالب ارائه شده در کلاس به صورت جزوه های دست نویس (45.9%) و کتب تالیفی (35.3%) و دلایل عمده ی آن سهولت تهیه و دسترسی، صرفه جویی در وقت و احتمال کسب نمره ی بیشتر است.نتیجه گیری :علیرغم آگاهی از اهمیت مطالعه ی کتاب، دانشجویان به جزوه گرایش دارند. به نظر می رسد، برنامه ریزی جهت ارتقای الگو و مهارتهای مطالعه، بکارگیری روشهای جدید تدریس، توجه بیشتر به مهارتهای زبان خارجی ضروری است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 741

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 512 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    53-61
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    580
  • دانلود: 

    588
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 580

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 588 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    62-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    952
  • دانلود: 

    584
چکیده: 

زمینه و هدف: انتخاب رشته تخصصی توسط دستیاران اهمیت زیادی در ترکیب کادر پزشکی مورد نیاز در سیستم بهداشتی درمانی برای پاسخگویی به نیازهای جامعه دارد. این مطالعه با هدف بررسی رابطه بین اولویت انتخاب رشته دستیاران پزشکی پذیرفته شده در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با نیاز جامعه انجام شد.روش بررسی: این مطالعه توصیفی مقطعی در سال 1392 روی 389 دستیار پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور انجام شد. اطلاعات فردی دستیاران، اولویت انتخابی و عوامل موثر در انتخاب رشته بوسیله پرسشنامه گردآوری شد. در یک مطالعه مقدماتی روایی و پایایی پرسشنامه بررسی و تایید شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و تحلیلی با استفاده از نرم افزار SPSS استفاده شد.یافته ها: بطور کلی از 389 دستیار تعداد 219 نفر (48%) زن و تعداد 92 نفر (24.5%) مجرد با میانگین سنی 34.68±4.8 بودند. اولویت انتخابی دستیاران زن عبارت بودند از رادیولوژی، زنان و زایمان و قلب ؛ و برای دستیاران مرد به ترتیب رادیولوژی، قلب و ارتوپدی بودند. در مجموع رادیولوژی (20.5%) و قلب (17.8%) و چشم پزشکی (9.2%) مهم ترین اولویت را داشتند. آزمون مجذور کای نشان داد که در برخی موارد بین اولویت های انتخابی دستیاران و ظرفیت پذیرش رشته های تخصصی تفاوت معنی داری مشاهده شد (p<0.05) همچنین بین اولویت های انتخاب تخصص دستیاران زن و مرد در برخی موارد تفاوت معنی داری وجود داشت.نتیجه گیری: شناسایی اولویت انتخاب رشته توسط دستیاران پزشکی می تواند تمایل به رشته های مختلف و همچنین توزیع کادر پزشکی در جامعه را مشخص نماید. یافته های این مطالعه اطلاعات مهمی برای مدیران بهداشت و درمان فراهم می آورد تا آنان با توجه به نیاز جامعه دانشجویان را برای انتخاب رشته های مورد نیاز راهنمایی و تشویق کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 952

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 584 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    73-80
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    850
  • دانلود: 

    657
چکیده: 

مقدمه: با توجه به تاثیر منفی تقلب در محیط های آموزشی و لزوم برنا مه ریزی درجهت کاهش بروز آن در دانشجویان، مطالعه حاضر با هدف تعیین فراوانی تقلب وعوامل مرتبط با آن در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم در سال 1392 انجام شد.روش بررسی : این مطالعه از نوع مقطعی می باشد پرسشنامه ها (محقق ساخته) در اختیار همه دانشجویان قرار داده شد که از این میان 536 نفر از دانشجویان پرسشنامه ها را تکمیل کردند. روایی پرسشنامه به تایید ده نفر از متخصصین رسید و پایایی آن در یک نمونه مقدماتی بررسی شد. بعد از ورود داده ها به نرم افزار spss، برای توصیف داده ها از شاخص های میانگین و انحراف معیار استفاده شد. آمار استنباطی نیز توسط آزمون تی انجام شد.یافته ها: 536 دانشجو در مطالعه شرکت کردند. فراوانی تقلب در بین دانشجویان رشته هوشبری بیشترین (79.3%) و در بین دانشجویان مامایی (25.9%) و اطاق عمل (32.1%) کمترین میزان گزارش گردید. بیشترین شیوه تقلب، نگاه کردن به برگه امتحانی فرد کناری و یا در معرض دید قرار دادن برگه خود (20.9%) وکمترین شیوه تقلب، دسترسی به سئوالات قبل از امتحان و حضور به جای فرد دیگری در جلسه امتحان و بالعکس (3.4%) بیان شده است. درضمن بیشترین دلیل تقلب را چون ملاک سنجش فقط نمره است ذکر کردند (80.8%) وکمترین دلیل برای تقلب را اضطراب ذکر نموده اند(64.1%).نتیجه گیری: بسیاری از انواع تقلب با وضع قوانین، آموزش درست و مدیریت آموزشی قابل اجتناب است. با توجه به اینکه رواج و شیوع تقلب در محیط های تحصیلی کشورمان انکار ناپذیر است بنابراین برای درک علت تقلب و شناسایی متغیرهای وابسته آن در بین دانشجویان خصوصا دانشجویان رشته های پزشکی، لازم است پژوهشهای گسترده ای در سطح کشور انجام گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 850

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 657 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    81-91
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1907
  • دانلود: 

    1400
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1907

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1400 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

نجاتی وحید

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    92-98
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    8848
  • دانلود: 

    888
چکیده: 

مقدمه: استفاده از تصاویر از ضروریات آموزش در پزشکی است و بررسی تاثیر نوع تصویر بر یادگیری فراگیران می تواند به آموزش موثر کمک نماید. هدف از مطالعه حاضر مقایسه تصاویر دو بعدی و سه بعدی در یادگیری درس علوم اعصاب است.روش بررسی: در این مطالعه مورد شاهدی تعدادی تصاویر دوبعدی و سه بعدی سیستم عصبی به 61 نفر دانشجو در دو نوبت ارائه شد و یادگیری آزمودنی ها با استفاده از آزمون چهار گزینه ای مورد بررسی قرار گرفت. جهت تحلیل داده ها از آزمون تی وابسته و تحلیل پراکنش استفاده شد. نتایج: یافته ها نشان داد که تصاویر سه بعدی موجب یادگیری بهتر می شوند (آمار پی کمتر از 0.01). کارایی دختران بهتر از پسران (آمار پی کمتر از 0.05) و ارتباطی بین جنس و نوع تصویر وجود نداشت (آمار پی بیشتر از 0.05).نتیجه گیری: تصاویر سه بعدی به دلیل جزئیات بیشتر در حافظه فعال ماندگارترند. تفسیر علائم و نشانه ها در تصاویر دو بعدی می-تواند موجب اضافه بار بر حافظه کاری و کاهش کارایی فراگیر گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 8848

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 888 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    99-110
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1278
  • دانلود: 

    850
چکیده: 

زمینه و اهداف: اینترنت یکی از عمومی ترین رسانه های جمعی جهان می باشد که اعتیاد به آن به سرعت در حال افزایش است. این مطالعه با هدف تعیین میزان اعتیاد به اینترنت در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان و عوامل مرتبط با آن انجام گردید.روش بررسی: دراین مطالعه توصیفی تحلیلی که در نیمسال اول تحصیلی 94-1393 انجام گردید، تعداد 384 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان انتخاب شدند. روش نمونه گیری به صورت تصادفی خوشه ای بود. هر دانشکده به عنوان یک خوشه در نظر گرفته شد. نمونه های هر دانشکده به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه ای دو بخشی بود. بخش اول شامل سئوالات زمینه ای و بخش دوم سئوالات اصلی بر گرفته از پرسشنامه استاندارد یانگ به منظور تعیین میزان اعتیاد به اینترنت بود. داده های جمع آوری شده با نرم افزار SPSS نسخه 21 و فرمول های آمار توصیفی و تحلیلی آنالیز گردید.یافته ها: 95.1% دانشجویان پرسشنامه ها را پر کرده و تحویل دادند. نتایج مطالعه نشان داد که 17 نفر (4.7%) هیچگونه وابستگی ای به اینترنت ندارند. 238 نفر (65.2%) وابستگی خفیف، 94 نفر (25.8%) وابستگی متوسط و 16 نفر (4.4%) دارای وابستگی شدید به اینترنت بودند. بین میزان وابستگی به اینترنت و جنس (p=0.002)، وضعیت تاهل (p=0.04)، محل سکونت فعلی دانشجو (p=0.02) و داشتن کامپیوتر شخصی (p=0.03) رابطه آماری معنی دار بود.نتیجه گیری: با توجه به بالا بودن میزان اعتیاد خفیف به اینترنت، برگزاری کارگاههای آموزشی در مورد مزایا و معایب استفاده از اینترنت و عواقب بعدی وابستگی به اینترنت برای دانشجویان توصیه می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1278

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 850 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ZANGAN STEVEN | KAUFFMANN GREGORY

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2015
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    111-114
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    223
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Background and Objective: The purpose of our study was to assess resident and fellow patient care competency related to chest port catheter insertion after implementation of an educational program and completion of a certification checklist. Furthermore, we aimed to measure the impact of this intervention on early infection rates.Materials and Methods: Baseline early infection rates as defined by the CDC were obtained in 152 consecutive patients. These were segregated by primary operator and timeframe. Following establishment of a baseline infection rate, formalized training of residents and fellows was undertaken. This included a hands-on suture workshop and satisfactory completion of a skill set with attending level certification. To evaluate competency, a procedure competency checklist was developed by the interventional radiology faculty. The checklist consisted of 17 detailed steps considered important for chest port catheter insertion. Following the training period, infection rates of 415 consecutive patients were calculated and compared to the baseline infection rates.Results: Four out of eight (50%) residents satisfactorily demonstrated competency and were certified as primary operators for port insertion. In addition, both of the two interventional radiology fellows were certified. The early infection rates of chest port catheters placed by residents slightly decreased from 3.0% to 2.2% following the intervention compared to baseline, although this decrease was not statistically significant.Total infection rates also decreased slightly from 2.6% to 1.4%.Conclusions: In our study, the rate of early infections after port insertion decreased following the educational intervention and certification process, although this was not statistically significant.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 223

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button