مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,211
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

807
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تربیت اخلاقی و سعادت در نظام آموزشی ایران (مقابله دیدگاه فارابی، لاک، رورتی)

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 80

چکیده

 از جمله قلمروهای معرفتی مربیان- فیلسوفان, حوزه تربیت اخلاقی است که به منزله یک محور اساسی, در مبانی و اصول آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران نیز بر آن تاکید شده است. هدف از ارائه این مقاله بررسی تطبیقی دلالت های تربیت اخلاقی فارابی و لاک, سازگاری وجوه اشتراک آراء آنها با نظام آموزش و پرورش ایران و تقابل این سازگاری با مفهوم حقیقت نجات دهنده از منظر رورتی است. نگارندگان این مقاله درصددند با استفاده از روش های «توصیفی ـ تحلیلی» و «استنتاجی», ضمن تحلیل و مقایسه دیدگاه های فارابی و لاک درباره تربیت اخلاقی, میزان سازگاری آراء آنها با مبانی تربیت در سند ملی آموزش و پرورش را بررسی کنند. سپس به مفهوم «حقیقت نجات دهنده» رورتی در مقابل آراء فارابی و لاک درباره تربیت اخلاقی توجه شده است. در نهایت, این نتیجه به دست آمده است که میان مفهوم «حقیقت نجات دهنده» رورتی با دیدگاه فارابی و لاک و نیز هدف های نظام آموزش و پرورش کشور انطباقی وجود ندارد؛ زیرا رورتی رستگاری انسان را, که همان سعادت واقعی یا حقیقت نجات دهنده است, انکار می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امینی مشهدی، سمانه، و آهنچیان، محمدرضا. (1393). تربیت اخلاقی و سعادت در نظام آموزشی ایران (مقابله دیدگاه فارابی, لاک, رورتی). اسلام و پژوهش های تربیتی، 6(1 (پی در پی 11))، 65-80. SID. https://sid.ir/paper/220040/fa

    Vancouver: کپی

    امینی مشهدی سمانه، آهنچیان محمدرضا. تربیت اخلاقی و سعادت در نظام آموزشی ایران (مقابله دیدگاه فارابی, لاک, رورتی). اسلام و پژوهش های تربیتی[Internet]. 1393؛6(1 (پی در پی 11)):65-80. Available from: https://sid.ir/paper/220040/fa

    IEEE: کپی

    سمانه امینی مشهدی، و محمدرضا آهنچیان، “تربیت اخلاقی و سعادت در نظام آموزشی ایران (مقابله دیدگاه فارابی, لاک, رورتی)،” اسلام و پژوهش های تربیتی، vol. 6، no. 1 (پی در پی 11)، pp. 65–80، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/220040/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button