مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

990
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

541
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عنوان فارسی: بررسی دو رویکرد حافظه محور و اندیشه محور؛ به روش های آموزش با تاکید بر روایات منقول از امام علی (عنوان عربی: دراسة رؤیتین تتمحوران حول الحافظة والفکر وفق مناهج تعلیمیة اعتمادا علی نظریات الإمام علی (علیه السلام))

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 67

کلیدواژه

اندیشه محوری (کلیدواژه عربی: العلمQ2
محوریة الفکر)Q2

چکیده

 لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (pdf) مراجعه فرمایید.   چکیده عربی:لقد قسم الإمام علی (علیه السلام) العلم إلی نوعین, أحدهما (مسموع) من الخارج والآخر (مطبوع) أی ناشئ من العقل, و علی هذا الأساس فإن محوریة الحافظة ومحوریة الفکر هما رؤیتان أساسیتان حاکمتان علی المناهج التعلیمیة, وبالرغم أنه الیوم غالبا ما یتم الترکیز علی المناهج ذات المحور الفکری, فإن محوریة الحافظة هی الأخری تعد من التوجهات ذات النطاق الواسع. الهدف من تدوین هذا البحث هو بیان منزلة هاتین الرؤیتین وأوجه الاختلاف بینهما وذلک اعتمادا علی نظریات الإمام علی (علیه السلام) وفق منهج نظری - تحلیلی, وقد قام الباحثان فی بادئ الأمر بتعریف العلم والعقل وذکرا واقع الصلة بینهما وأهمیتهما فی التعلم, ومن ثم عرفا کلا من الرؤیتین السائدتین والمناهج التی تدعمهما. وبعد دراسة الموضوع أثبتا أفضلیة توظیف التربیة العقلانیة فی التعلیم, إلا أنه لا یمکن الإعراض عن منهج التکرار ومحوریة الحافظة بالکامل.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    لیاقت دار، محمد جواد، و ماهینی، فاخته. (1392). عنوان فارسی: بررسی دو رویکرد حافظه محور و اندیشه محور؛ به روش های آموزش با تاکید بر روایات منقول از امام علی (عنوان عربی: دراسة رؤیتین تتمحوران حول الحافظة والفکر وفق مناهج تعلیمیة اعتمادا علی نظریات الإمام علی (علیه السلام)). اسلام و پژوهش های تربیتی، 5(1 (پی در پی 9))، 53-67. SID. https://sid.ir/paper/220050/fa

    Vancouver: کپی

    لیاقت دار محمد جواد، ماهینی فاخته. عنوان فارسی: بررسی دو رویکرد حافظه محور و اندیشه محور؛ به روش های آموزش با تاکید بر روایات منقول از امام علی (عنوان عربی: دراسة رؤیتین تتمحوران حول الحافظة والفکر وفق مناهج تعلیمیة اعتمادا علی نظریات الإمام علی (علیه السلام)). اسلام و پژوهش های تربیتی[Internet]. 1392؛5(1 (پی در پی 9)):53-67. Available from: https://sid.ir/paper/220050/fa

    IEEE: کپی

    محمد جواد لیاقت دار، و فاخته ماهینی، “عنوان فارسی: بررسی دو رویکرد حافظه محور و اندیشه محور؛ به روش های آموزش با تاکید بر روایات منقول از امام علی (عنوان عربی: دراسة رؤیتین تتمحوران حول الحافظة والفکر وفق مناهج تعلیمیة اعتمادا علی نظریات الإمام علی (علیه السلام))،” اسلام و پژوهش های تربیتی، vol. 5، no. 1 (پی در پی 9)، pp. 53–67، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/220050/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button