Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,002
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

849
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی معلمان پژوهنده با سایر معلمان در آموزش و پرورش استان گیلان

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 26

چکیده

 این تحقیق به دنبال بررسی مقایسه ای اثربخشی معلمان پژوهنده با غیرپژوهنده استان گیلان در سال تحصیلی 90 - 1389 بود. روش تحقیق علی - مقایسه ای و نوع آن توصیفی بود. برای رسیدن به این هدف از جامعه آماری 22128 نفره معلمان به تعداد 449 نفر (118 نفر معلم پژوهنده و 331 نفر معلم غیرپژوهنده) در یک تحقیق که از روش های نمونه گیری شمارش کامل (برای پژوهنده ها) و تصادفی طبقه ای (برای غیرپژوهنده ها) گزینش شده بودند به عنوان جمعیت نمونه انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده های مورد نظر از پرسشنامه محقق ساخته با 40 گویه ای در طیف 4 درجه ای لیکرت استفاده شد. روایی صوری ابزار بر اساس اظهار نظر متخصصان علوم تربیتی بود و اعتبار آن نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 0.87 محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل آماری در سطح استنباطی از آزمون t با دو نمونه مستقل استفاده شد. نتایج حاصل از آزمون آماری نشان داد که در سطح خطای 5 درصد در خصوص فرضیه های اول (دستیابی به اهداف اعتقادی), دوم (دستیابی به اهداف اخلاقی), پنجم (دستیابی به اهداف اجتماعی), ششم (دستیابی به اهداف زیستی), هفتم (دستیابی به اهداف سیاسی) و هشتم (دستیابی به اهداف اقتصادی) بین اثربخشی معلمان پژوهنده و غیرپژوهنده تفاوت معنی داری وجود داشت. اما در مورد فرضیه های سوم (دستیابی به اهداف علمی آموزشی) و چهارم (دستیابی به اهداف فرهنگی هنری) بین اثربخشی معلمان پژوهنده و غیرپژوهنده تفاوت معنی داری وجود نداشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاظم پور، اسماعیل، و کابینی مقدم، سلیمان. (1390). مقایسه اثربخشی معلمان پژوهنده با سایر معلمان در آموزش و پرورش استان گیلان. روانشناسی تربیتی، 2(4 (پیاپی 8))، 13-26. SID. https://sid.ir/paper/221022/fa

    Vancouver: کپی

    کاظم پور اسماعیل، کابینی مقدم سلیمان. مقایسه اثربخشی معلمان پژوهنده با سایر معلمان در آموزش و پرورش استان گیلان. روانشناسی تربیتی[Internet]. 1390؛2(4 (پیاپی 8)):13-26. Available from: https://sid.ir/paper/221022/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل کاظم پور، و سلیمان کابینی مقدم، “مقایسه اثربخشی معلمان پژوهنده با سایر معلمان در آموزش و پرورش استان گیلان،” روانشناسی تربیتی، vol. 2، no. 4 (پیاپی 8)، pp. 13–26، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/221022/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا