مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,169
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

713
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط بین ادراک کارکنان از سازمان یادگیرنده و هوش سازمانی در آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 114

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین ادراک کارکنان از سازمان یادگیرنده و هوش سازمانی در بین کارکنان و معلمان آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان (در مدارس پسرانه ابتدایی, راهنمایی و دبیرستان) انجام گردید. روش تحقیق از نوع توصیفی - همبستگی و جامعه آماری شامل کارکنان آموزش و پرورش و معلمان مدارس شهرستان رفسنجان در سال تحصیلی 90 - 1389 بود که تعداد آن ها حدود 2494 نفر می باشد و از طریق نمونه گیری تصادفی خوشه ای متناسب با حجم تعداد 333 نفر از آن ها به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری این پژوهش پرسشنامه های, سازمان یادگیرنده محمودزاده (1384) با 25 گویه و پرسشنامه هوش سازمانی آلبرخت (2003) با 35 گویه می باشد. میزان آلفای کرونباخ پرسشنامه سازمان یادگیرنده 0.946 و پرسشنامه هوش سازمانی 0.967 محاسبه گردید. در تجزیه و تحلیل داده ها در سطح آمار توصیفی از میانگین, انحراف معیار, جدول های توزیع فراوانی, و در سطح آمار استنباطی آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام, تی تست تک گروهی و ماتریس همبستگی استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد که, بین سازمان یادگیرنده و هوش سازمانی رابطه معناداری وجود دارد و همچنین بین مولفه های سازمان یادگیرنده و هوش سازمانی رابطه معناداری وجود دارد و مولفه های سازمان یادگیرنده قادر به پیش بینی هوش سازمانی هستند و بیشترین سطح مولفه های سازمان یادگیرنده در آموزش و پرورش رفسنجان به ترتیب مربوط به مولفه های قابلیت های شخصی, تفکر سیستمی, یادگیری تیمی, مدل های ذهنی, آرمان مشترک و بیشترین سطح مولفه های هوش سازمانی در آموزش و پرورش رفسنجان مربوط به سرنوشت مشترک, چشم انداز استراتژیک, روحیه, کاربرد دانش, اتحاد و توافق, میل به تغییر و فشار عملکرد می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صالحی، مسلم، قلتاش، عباس، و جباری، علی. (1390). ارتباط بین ادراک کارکنان از سازمان یادگیرنده و هوش سازمانی در آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان. روانشناسی تربیتی، 2(4 (پیاپی 8))، 97-114. SID. https://sid.ir/paper/221024/fa

    Vancouver: کپی

    صالحی مسلم، قلتاش عباس، جباری علی. ارتباط بین ادراک کارکنان از سازمان یادگیرنده و هوش سازمانی در آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان. روانشناسی تربیتی[Internet]. 1390؛2(4 (پیاپی 8)):97-114. Available from: https://sid.ir/paper/221024/fa

    IEEE: کپی

    مسلم صالحی، عباس قلتاش، و علی جباری، “ارتباط بین ادراک کارکنان از سازمان یادگیرنده و هوش سازمانی در آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان،” روانشناسی تربیتی، vol. 2، no. 4 (پیاپی 8)، pp. 97–114، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/221024/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button