مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,757
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

942
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط بین سازمان یادگیرنده با هوش سازمانی در آموزش و پرورش

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 104

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش, بررسی رابطه سازمان یادگیرنده و هوش سازمانی در آموزش و پرورش و مدارس شهرستان رفسنجان بود. در این پژوهش از روش توصیفی و از نوع همبستگی استفاده شد. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی کارکنان آموزش و پرورش و معلمان مدارس شهرستان رفسنجان 2494 نفر در سال تحصیلی 90-89 بود که از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای متناسب با حجم 333 نفر از آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده های پژوهش از پرسشنامه سازمان یادگیرنده و پرسشنامه هوش سازمانی استفاده شد. در تجزیه و تحلیل داده ها در سطح آمار توصیفی از میانگین, انحراف معیار و در سطح آمار استنباطی آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام, تی تست تک گروهی و ماتریس همبستگی استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد, ضریب همبستگی بین سازمان یادگیرنده و هوش سازمانی در جامعه مورد مطالعه 0.72 در سطح معناداری 0.0001 میباشد و رابطه مثبت و معناداری بین سازمان یادگیرنده و هوش سازمانی در این جامعه وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صالحی، مسلم، قلتاش، عباس، و جباری ظهیرآبادی، علی. (1391). ارتباط بین سازمان یادگیرنده با هوش سازمانی در آموزش و پرورش. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 3(3 (پیاپی 11))، 89-104. SID. https://sid.ir/paper/168703/fa

    Vancouver: کپی

    صالحی مسلم، قلتاش عباس، جباری ظهیرآبادی علی. ارتباط بین سازمان یادگیرنده با هوش سازمانی در آموزش و پرورش. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1391؛3(3 (پیاپی 11)):89-104. Available from: https://sid.ir/paper/168703/fa

    IEEE: کپی

    مسلم صالحی، عباس قلتاش، و علی جباری ظهیرآبادی، “ارتباط بین سازمان یادگیرنده با هوش سازمانی در آموزش و پرورش،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 3، no. 3 (پیاپی 11)، pp. 89–104، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168703/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button