مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,757
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

807
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه و ارزیابی روش های پایدارسازی زمین لغزش (مطالعه موردی: زمین لغزش کیلومتر 194 راه آهن ملایر-کرمانشاه)

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 53

چکیده

 گزارشات متعدد وقوع زمین لغزش در کیلومتر 194 پروژه راه آهن غرب در استان کرمانشاه, منجر به انجام تحقیق پیش روی در مورد علل و نحوه گسترش لغزش زمین در منطقه مذکور و مطالعه روش های پایدارسازی زمین لغزش گردید. در این پژوهش, به بررسی نقش جاده سازی در وقوع زمین لغزش و بررسی روش های موثر در پایدارسازی زمین لغزش و مقایسه عملکرد و کارایی روش های مذکور پرداخته شده است. در این تحقیق, با عملیات نقشه برداری, جابه جایی و حرکت نقاط معینی در محدوده زمین لغزش در فواصل زمانی مشخص نسبت به نقطه مبنا در خارج از محدوده لغزش طی 4 ماه متوالی قرائت و کنترل گردید. آزمایش های شناسایی در محل, توسط کارشناسان پژوهشگاه بین المللی زلزله و آزمایشگاه فنی مکانیک خاک استان انجام گردید. مدل سازی سه بعدی زمین لغزش در نرم افزار FLAC-3D بر اساس نتایج نقشه برداری و حفر گمانه ها, انجام شد. برای پایدارسازی زمین لغزش از روش اصلاح هندسی شیب و نصب زه کش استفاده شده و شیروانی پس از اصلاح شیب مجددا در نرم افزار, مدل و تحلیل گردید. نتایج مدل سازی شیب اصلاح شده نشان از کاهش میزان جابه جایی و پایداری شیب دارد. در ادامه, روش پیشنهاد شده توسط مهندس مشاور طرح نیز در نرم افزار مدل سازی و نتایج با روش اصلاح هندسی مقایسه شد. نتایج به دست آمده نشان می دهد که روش اصلاح هندسی نسبت به روش های دیگر در پایدارسازی زمین لغزش عملکرد بهتری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خزایی، جهانگیر، و قائمی، مهدی. (1394). مقایسه و ارزیابی روش های پایدارسازی زمین لغزش (مطالعه موردی: زمین لغزش کیلومتر 194 راه آهن ملایر-کرمانشاه). جغرافیا و پایداری محیط (پژوهشنامه جغرافیایی)، 5(16)، 39-53. SID. https://sid.ir/paper/221198/fa

    Vancouver: کپی

    خزایی جهانگیر، قائمی مهدی. مقایسه و ارزیابی روش های پایدارسازی زمین لغزش (مطالعه موردی: زمین لغزش کیلومتر 194 راه آهن ملایر-کرمانشاه). جغرافیا و پایداری محیط (پژوهشنامه جغرافیایی)[Internet]. 1394؛5(16):39-53. Available from: https://sid.ir/paper/221198/fa

    IEEE: کپی

    جهانگیر خزایی، و مهدی قائمی، “مقایسه و ارزیابی روش های پایدارسازی زمین لغزش (مطالعه موردی: زمین لغزش کیلومتر 194 راه آهن ملایر-کرمانشاه)،” جغرافیا و پایداری محیط (پژوهشنامه جغرافیایی)، vol. 5، no. 16، pp. 39–53، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/221198/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button