مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

727
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

688
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر مهارت های کارآفرینی مدیران بر جذب مشتریان باشگاه های ورزشی خصوصی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 157 | صفحه پایان 168

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر مهارت های کارآفرینی مدیران بر جذب مشتریان باشگاه های ورزشی خصوصی شهر تهران بود. این تحقیق در زمره ی تحقیقات توصیفی از نوع پیمایشی و در گروه پژوهش های آمیخته (کیفی, کمی), و از لحاظ هدف, کاربردی بود. در بخش کیفی, با استفاده از روش تحلیل محتوایی و مصاحبه ی نیمه ساخت یافته با استادان کارآفرینی, تربیت بدنی و مدیران باشگاه ها (15نفر( به روش گلوله برفی به مؤلفه های مهارت های کارآفرینی دست یافته و براساس آن پرسشنامه ی مدیران با 51 سؤال تنظیم شد. جامعه ی آماری, باشگاه های ورزشی بودند که 300 باشگاه به روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی انتخاب شدند. در هر باشگاه مدیر پاسخگوی پرسشنامه ی مدیران, و مشتریان همان باشگاه (میانگین 25 تا 35 نفر) پاسخگوی پرسشنامه ی استاندارد رضایت مشتری آمریکایی (ACSI) بودند که در مجموع 6338 نفر را تشکیل می دادند. به منظور بررسی روایی, پایایی و برازش متغیرهای پنهان و آزمون فرضیه های پژوهش از روش مدلسازی معادله های ساختاری با به کارگیری نرم افزار Amos استفاده شد. نتایج عاملی تأییدی, روایی, پایایی و برازش متغیرهای پنهان پژوهش را تأیید کرد. نتایج نشان داد, مهارت های کارآفرینی (مهارت های شخصی و مهارت های مدیریت کسب وکار) بر میزان جذب مشتری تأثیر معناداری داشت, همچنین متغیر پیشگامی بیشترین تأثیر و پس از آن به ترتیب متغیرهای بازاریابی, استقلال, برنامه ریزی, ارتباطی, تصمیم گیری, مرکز کنترل درونی, تجاری سازی, ریسک پذیری و نوآوری قرار داشت. متغیرهای خلاقیت و توفیق طلبی بر جذب مشتری تأثیر معناداری نداشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، اکرم، و علی دوست قهفرخی، ابراهیم. (1398). تأثیر مهارت های کارآفرینی مدیران بر جذب مشتریان باشگاه های ورزشی خصوصی شهر تهران. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، 11(3 )، 157-168. SID. https://sid.ir/paper/222246/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی اکرم، علی دوست قهفرخی ابراهیم. تأثیر مهارت های کارآفرینی مدیران بر جذب مشتریان باشگاه های ورزشی خصوصی شهر تهران. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش[Internet]. 1398؛11(3 ):157-168. Available from: https://sid.ir/paper/222246/fa

    IEEE: کپی

    اکرم حسینی، و ابراهیم علی دوست قهفرخی، “تأثیر مهارت های کارآفرینی مدیران بر جذب مشتریان باشگاه های ورزشی خصوصی شهر تهران،” پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، vol. 11، no. 3 ، pp. 157–168، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/222246/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا