مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

775
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

595
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه واکنش هواداران تیم های خودی و رقیب نسبت به حامیان مالی (مطالعه موردی: باشگاه سپاهان و ذوب آهن اصفهان)

صفحات

 صفحه شروع 121 | صفحه پایان 132

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر مقایسه واکنش هواداران تیم خودی و رقیب نسبت به حامیان مالی در دو تیم فوتبال سپاهان و ذوب آهن اصفهان بود. روش تحقیق توصیفی و روش اجرا پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق کلیه هواداران تیم های سپاهان و ذوب آهن در فصل سیزدهم لیگ برتر بودند و حجم نمونه با روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی 367 نفر انتخاب شد. ابزار اندازه گیری پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی محتوایی آن را هشت تن از استادان مدیریت ورزشی تایید کردند و پایایی پرسشنامه ها از طریق آلفای کرونباخ برای حامی مالی تیم سپاهان و ذوب آهن به ترتیب r=0.83 و r=0.86 به دست آمد و پایایی پرسشنامه ها تایید شد. برای توصیف داده ها از آمار توصیفی و برای بررسی فرضیه ها در سطح 0.05 از آزمون های یومن ویتنی و همبستگی اسپیرمن استفاده شد. نتایج نشان داد حمایت حامیان مالی از فوتبال در هواداران تیم خودی و تیم رقیب تفاوت معناداری دارد (0.0001), همچنین بین تصویر عمومی حامیان مالی دو تیم و علاقه مندی به حامی و تبلیغات توصیه ای در هواداران سپاهان و ذوب آهن ارتباط مثبت و معناداری مشاهده شد (0.0001), تنها بین تصویر عمومی حامی تیم ذوب آهن و تبلیغات توصیه ای در هواداران ذوب آهن ارتباطی مشاهده نشد (0.23). به باشگاه ها پیشنهاد می شود برای اینکه شرکت های حامی به هدف خود از حمایت برسند, با هماهنگی با هم تصویر مطلوب و مثبتی از حامی در هواداران دو تیم ایجاد کنند تا شرکت ها به مزیت رقابتی دست یابند و درنتیجه میزان حمایت آنها از فوتبال بیشتر شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی سیانی، مجتبی، رضوی، سیدمحمدحسین، و دوستی، مرتضی. (1396). مقایسه واکنش هواداران تیم های خودی و رقیب نسبت به حامیان مالی (مطالعه موردی: باشگاه سپاهان و ذوب آهن اصفهان). پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، 9(4 )، 121-132. SID. https://sid.ir/paper/222268/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی سیانی مجتبی، رضوی سیدمحمدحسین، دوستی مرتضی. مقایسه واکنش هواداران تیم های خودی و رقیب نسبت به حامیان مالی (مطالعه موردی: باشگاه سپاهان و ذوب آهن اصفهان). پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش[Internet]. 1396؛9(4 ):121-132. Available from: https://sid.ir/paper/222268/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی قاسمی سیانی، سیدمحمدحسین رضوی، و مرتضی دوستی، “مقایسه واکنش هواداران تیم های خودی و رقیب نسبت به حامیان مالی (مطالعه موردی: باشگاه سپاهان و ذوب آهن اصفهان)،” پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، vol. 9، no. 4 ، pp. 121–132، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/222268/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button