مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,086
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

688
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اولویت بندی و مقایسه عوامل موثر در ایجاد تقاضای بازار در لیگ های منتخب ورزشی

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 21

چکیده

 هدف از این تحقیق اولویت بندی و مقایسه عوامل موثر در ایجاد تقاضای بازار در لیگ های منتخب ورزشی بود. روش تحقیق استفاده شده برای این تحقیق توصیفی - پیمایشی بود و داده های مورد نیاز به صورت میدانی و با ابزار پرسشنامه گردآوری شد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه تماشاچیان بالاتر از 15 سال بود که بلیط مسابقات را خریداری کرده و برای تماشای مسابقات لیگ های برتر فوتبال, والیبال و بسکتبال در ورزشگاه هایی که مسابقات فصل 93-92 در آن برگزار می شد, حضور یافته بودند. تعداد نمونه با استفاده از جدول مورگان و به صورت تصادفی - طبقه ای انتخاب شد. تجزیه و تحلیل یافته با استفاده از آزمون های آماری استنباطی فریدمن و آنوا انجام گرفت. یاقته ها نشان داد که رتبه بندی عوامل تاثیرگذار در تقاضای بازار به ترتیب میزان اهمیت شامل تیم خانگی, برنامه ریزی, تیم مقابل, ترویج بازی و ملاحظات اقتصادی است. همچنین مقایسه عوامل پنجگانه موثر بر تقاضای بازار در لیگ های منتخب ورزشی نشان داد که تنها در عامل تیم خانگی بین سه لیگ منتخب تفاوت معناداری وجود ندارد و چهار عامل دیگر با همدیگر تفاوت معناداری دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حیدری، محسن، خبیری، محمد، و سجادی، نصراله. (1397). اولویت بندی و مقایسه عوامل موثر در ایجاد تقاضای بازار در لیگ های منتخب ورزشی. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، 10(1 )، 9-21. SID. https://sid.ir/paper/222299/fa

    Vancouver: کپی

    حیدری محسن، خبیری محمد، سجادی نصراله. اولویت بندی و مقایسه عوامل موثر در ایجاد تقاضای بازار در لیگ های منتخب ورزشی. پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش[Internet]. 1397؛10(1 ):9-21. Available from: https://sid.ir/paper/222299/fa

    IEEE: کپی

    محسن حیدری، محمد خبیری، و نصراله سجادی، “اولویت بندی و مقایسه عوامل موثر در ایجاد تقاضای بازار در لیگ های منتخب ورزشی،” پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، vol. 10، no. 1 ، pp. 9–21، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/222299/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button